شهردار تهران گفت: از ۳۲۵ ایستگاه مترو فقط ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

علیرضا زاکانی در جلسه شورای شهر تهران گفت: در محاکم ما بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران خاتمه دادیم و بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان امکان و شرایطی که از شهرداری رفته بود را به شهرداری بازگرداندیم.

او گفت: به زودی ۳۲۵ ایستگاه مترو مورد بازیابی قرار می‌گیرد. از این تعداد ایستگاه مترو تنها ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

زاكانى گفت: صدور پروانه ساخت ٢ گلوگاه دارد كه يكى از آن ماده ٧ و باغات و ديگرى بحث نماست. اگر اين ٢ مشكل حل شود و تسهيل گرى صورت گيرد، می‌توانيم پروانه ساخت را کمتر از ٢ ماه صادر كنيم.

به گفته او طبق قانون ما الزام داريم كه زير ٢ هفته پروانه را صادر كنيم اما این روند، نيازمند زيرساخت است.

شهردار تهران ادامه داد: مردم در حوزه مسکن تحت فشار هستند؛ طبق آمار یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کم داریم؛ همچنین بالغ بر ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.

زاکانی افزود: در حوزه مسکن، کاری کوتاه مدت انجام می‌دهیم. این کار کمک به دولت برای تمدید خودکار قراردادهای اجاره و ایجاد زمینه‌ای برای نظارت است.

او گفت: قرارگاه مسکن زمینه ساخت سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را فراهم می‌کند؛ اکنون برای ۱۲۰ هزار واحد اقدامات صورت گرفته است و این ۱۸۰ هزار واحد که در زمین‌های راکد و بافت فرسوده هستند امکانی را فراهم می‌کند که در حوزه استیجاری و تملکی فعال باشیم.

شهردار تهران گفت: مقرر شده تا ۱۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌های تهران افزایش یابد، در تلاشیم تا ۵ هزار اتوبوس فعال در تهران داشته باشیم.

او گفت: از سال ۹۵ ظرفیت هزار و ۵۰ دستگاه مدنظر قرار گرفته بود اما خوشبختانه ۶۳۰ واگن کارسازی شد و امروز به دنبال ورود آنها هستیم.

به گفته زاکانی، ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی داخلی با مشارکت وزارت کشور دنبال شد و ۷۷ میلیون یورو برای آن ابلاغ شده است و ۲۲۰ دستگاه نیز با مپنا دنبال می‌شود.

او ادامه داد: قصد داريم از طریق ۲۵ هزار مغازه میوه موجود در تهران، جنس ارزان و با کیفیت به دست مردم برسانیم.

زاکانی گفت: برای موضوع ساختمان‌های ناایمن و گود‌های پرخطر، ستادی را تشکیل دادیم و از دستگاه قضائی کمک می‌خواهیم تا در این راستا به ما کمک کنند؛ قصد داریم استحکام مناسبی را برای تهران ایجاد کنیم و اعلام کنیم که کدام یک از ساختمان‌ها ناایمن هستند.

شهردار تهران گفت: قصد داریم آرامستان‌های جایگزین را مدنظر قرار دهیم تا مردم بهتر خدمت بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۲ تير ۱۴۰۱
تو باید بازیگر میشدی بجای شهردار تهران چون خوب فیلم بازی میکنی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۱
بعد از ۲۰۰ بار تماس با ۱۳۷ ‌و ۱۳۷ پلاس و هزار تا داستان دیگه یه سطل اشعال سر کوچه ما نصب نشده و در منطقه ۷ وسط تهران هر روز صبح تا شب با انباشته ای از اشغال روبرو هستند زاکانی هیچ کاری که نکرده هیچ اوضاع زندگی اجتماعی مردم را بدتر کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
تا می تونید کار کنید و از فرصتی که دارید استفاده کنید و گره های مردم رو باز کنید
در این صورت است که هم رضای خدا رو گرفته اید و هم مردم از شما راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۱
این بابا چقدر قصد دارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۱
چرا جناب شهردار ونمایندگان مجلس و مدیران غیر بومی شهر تهران به زادگاهشان نمی روند تا کمبود مسکن در تهران حل شود.وقتی این عزیزان تمام اقوام و آشنایان خود را به تهران می آورند باعث معضل کمبود مسکن درتهران شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۱
آقای شهردار به داد مردم برسید، بوستان گفتگو تشریف آوردید یک سری هم به مرکز خرید نصر بزنید ببینید سو مدیریت و بی کفایتی چه بلایی سر مردم آورده و این کسبه مزاحم منطقه را به گند کشیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۱
جناب آقای زاکانی داریم داریم را لطفاً رها کنید وبه دارم دارم ها که به تحقق پیوسته نگاه کنید وگزارش دهیدچه کرده اید؟ پوپولیستی گفتن وعده دادن دیگر زمان آن گذشته وتهران یک متولی کاردان وچاره ساز می خواهد .به عقیدهء من سیلی نقد به از حلوای نسیه است .ودر مورد ساختمانهای فرسوده وبخصوص مدارس ثانیه ای درنگ جایز نیست دیگر پس نگوئید چه وچه می خواهم بکنم .گر مرد رهی بستان بزن وبگو چه کردی والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۱
خیلی جالب این همه صرفه جویی و اختراع و رشد مثبت و هزاران دروغ بیشتر و وضع مملکت که نان خالی هم برای مردم شده مصیبت این دروغگو ها چهل انی سال است که مملکت را قبضه خود کردند و با صدا و سیما و رسانه های جیره خوار میچاپند و صندلی ها را با هم عوض میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
چه امید واهی به زاکانی داشتیم میگفتیم شهر گل و بلبل میشه پله برقی ها خاموش نظافت با قبل هیچ فرقی نکرده تو چند سال گذشته بجای تعدیل نیروهای اداری که هیچ تاثیری بود نبودشون نداشته و فقط ماهانه چند صد میلیارد هزینه حقوق و امکانات و برق و آب و گاز و اینترنت ایاب و ذهاب اشغال اتاق رو دوش بیت المال میزاره اونم تو این شرایط کمبود برق و آب بجاش نیروهای خدماتی تعدیل شده که اتفاقا بودن نیروهای خدماتی باز یه کارای داره و باعث تمیزی بیشتر شهر میشه هشتاد درصد کارهای اداری را میشه هوشمند کرد که همی کار مردم راحت بشه از بروکراسی های من دراوردی کارمندان ادارات برای گرفتن رشوه و زیر میزی خلاص بشن بیشتر ادارات کشور همین شرایطی داره
آخرین اخبار