دبیر کمیته برنامه ریزی تربت حیدریه در استانداری گفت: امسال برای تربت حیدریه ۵۱ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات در نظر گرفته شده که با توجه به پیگیری مسئولان رشد ۷۹ درصدی داشته است.

دبیر کمیته برنامه ریزی تربت حیدریه امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی گفت: در این توزیع اعتبارات، اعتبارات سفر هیأت دولت و استاندار و زیارت مزید بر افزایش شده به طوری که ۴۸ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات تملک دارایی و نفت و بیش از ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات زیارت اختصاص خواهد یافت.

ملک آبادی گفت: امسال هزار و ۹۴ میلیارد تومان بین ۳۳ شهرستان استان توزیع می‌شود و از این میزان اعتبارات و با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع مبلغ ۲۰۲ میلیارد تومان به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

۸۳ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان تربت حیدریه جذب شده است

 معاون عمرانی فرماندار گفت: از مجموع ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان در حوزه تملک دارایی، نفت، متوازن، محرومیت زدایی و سایر اعتبارات مبلغ ۸۳ میلیارد تومان تخصیص و جذب شده که بیشترین آن متعلق به فرهنگ و ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی است.

کریمی گفت: در کمیته برنامه ریزی پارسال ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات از محل تملک دارایی استانی و نفت را توزیع کردیم و اعتبارات توازن، محرومیت زدایی و سایر اعتبارات در طول سال ابلاغ شد.

او گفت: در حال حاضر که سال مالی تا ۳۱ شهریور تمدید شده اعتبارات این شهرستان از محل استانی ۱۰۰ درصد، نفت ۲۵ درصد، متوازن ۲۵ درصد و بقیه اعتبارات هم به نسبت خود ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: پارسال اعتبار ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و استانی اختصاص یافته که با اعتبارات توازن و سایر اعتبارات مصوب پایان سال به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید که از این میزان ۸۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کریمی گفت: از این میزان اعتبارات، ادارات فرهنگ و ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی و ورزش و جوانان به ترتیب با ۳۵ و ۲۱ و ۶ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

او گفت: اعتبارات کل استان افزایش ۲۱ درصدی داشته که تربت حیدریه به لحاظ پیگیری‌ها و سهم استان از اعتبارات سفر هیات دولت و اعتبارات زیارت در این خطه افزایش ۷۹ درصدی یافته است.

نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای برنامه ریزی شهرستان باید حداقل چند اولویت مهم را مطرح و بر اساس آن در استان و در سطح کشور بدنبال تخصیص اعتبار و گرفتن بودجه باشند، در غیر این صورت با ریز کردن بودجه‌ها به جایی نمی‌رسیم و فعالیت‌ها و پروژه‌ها ابتر و نیمه تمام می‌ماند.

زنگنه گفت: در حال حاضر آب و برق مهمترین اولویت است که باید حل شود، و قوانین برنامه ریزی ناهماهنگ و بعضاً همدیگر را نقض می‌کنند، اما مسئولان شهرستان اولویت سنجی کنند و ظرف یک مدت معین آن اولویت و پروژه را به اتمام برسانند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.