مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طی تفاهم نامه کشوری بین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن، تعداد ۹۳۶ موقوفه در گلستان سند دار می‌شود.

سید محمد حسینی گفت: پارسال تفاهم نامه‌ای بین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن کشور مبنی بر سند دار کردن موقوفات و اماکن مذهبی روستا‌ها و شهر‌های کوچک با همکاری بنیاد مسکن منعقد شد.

او گفت: قرار است تا پایان شهریور امسال تعداد ۹۳۶ موقوفه استان گلستان به شرط تکمیل مدارک در اداره کل اوقاف و ارسال آن به بنیاد مسکن سند دار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۶۰ درصد اراضی روستایی و شهر‌های کوچک استان در مالکیت بنیاد علوی بوده و مجوز اولیه صدور سند برای دو هزار و ۴۰۰ موقوفه و اماکن مذهبی در این روستاها و شهرها صادر شده است.

حسینی گفت: سند دار شدن این اماکن مذهبی زیر نظر بنیاد مسکن انجام می‌شود.

او گفت: تعداد موقوفات اداره کل اوقاف در روستا‌هایی که در مالکیت بنیاد علوی نبود کمتر از ۲۰۰ مورد است که در صورت تکمیل پرونده برای این موقوفات هم سند صادر می‌شود.

حسینی گفت: قرار است در روستا‌هایی که طرح هادی اجرا می‌شود و اداره اوقاف دارای املاک وقفی است لیست آن‌ها را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا مسیر دسترسی به این اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها در اولویت اجرای طرح هادی قرار گیرد.

برچسب ها: سند مالکیت ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.