ساخت مجموعه فرهنگی ویژه زائران کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به ساخت یک مجموعه فرهنگی ویژه زائران عتبات عالیات استان در مرز شلمچه اختصاص داده شد.

کیامرث حاجی زاده گفت: این مجموعه فرهنگی شامل تعدادی سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و نمازخانه است و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می شود. 

او می گوید: باید سعی شود که ساخت این مجموعه فرهنگی تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ پایان یافته و به بهره برداری برسد. 

به گفته معاون عمرانی استاندار، راهپیمایی اربعین حسینی حرکت معنوی مسلمانان جهان و ایران برای ترویج روز افزون شعائر دینی بوده و فرصتی ارزنده به منظور معرفی هر چه بیشتر فرهنگ، تاریخ، آداب، رسوم، جاذبه های گردشگری و ایثارگری های مثال زدنی مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس است. 

حاجی زاده می گوید: به منظور تحقق این امر مهم یک بسته فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری نهادهای فرهنگی استان تهیه و تدوین شود. 

او گفت: ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۵ کمیته زیرمجموعه است که شرح وظایف هر کدام از آنها به طور دقیق مشخص شده و باید تا هفته آینده فعال و نشست های خود را به طور مستمر برگزار کنند. 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعزام زائرانی از استان به کشور عراق، می گوید: زیرساخت های لازم برای حضور هر چه بهتر مردم استان در این آیین فراهم شود. 

به گفته حاجی زاده، لازم است که تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد وارد عرصه شده و اعتبارات، امکانات و ظرفیت های خود را در این زمینه به کار گیرند و هیچ بهانه ای نیز برای کم کاری پذیرفتنی نیست. 

او گفت: نام نویسی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال از طریق سامانه ملی سماح از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد و تاکنون نیز ۵۸۱ تن از مردم کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده اند. 

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پیش بینی می شود که بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن از قشرهای مختلف مردم این استان در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال شرکت کنند. 

حاجی زاده می گوید: نباید از بیماری کرونا در آیین پیاده روی اربعین حسینی امسال غافل شد بلکه لازم است زائران کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر همراه داشتن ماسک و محلول های ضدعفونی کننده اقدام به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.