رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس غیر دولتی به افراد واجد صلاحیت اجازه داده می شود تا افراد حقیقی مدارس را اداره کنند به طوری که حدود ده و نیم درصد مدارس ما این گونه اداره می شوند.  

محمود زاده گفت: متناسب با سیاست های سند تحول بنیادین برنامه های جدیدی در حوزه مشارکت های مردمی و مراکز غیر دولتی طراحی کرده ایم. مراکز غیر دولتی کمک کننده عدالت آموزشی هستند.

به گفته وی در مدارس غیر دولتی به افراد واجد صلاحیت اجازه داده می شود تا افراد حقیقی مدارس را اداره کنند به طوری که حدود ده و نیم درصد مدارس ما این گونه اداره می شوند.  

به گفته محمودزاده، در دنیا ۱۸ درصد مدارس به صورت غیر دولتی اداره می شوند. در مدارس سما به دنبال اموزش های فنی و حرفه ای هستیم.  در پنج استان به دنبال توسعه آموزش ها هستیم. از فضای خالی دانشگاه برای کمک به آموزش و تربیت دانش آموزان استفاده می شود و در این زمینه تفاهم نامه ای به امضا رسیده است و این برنامه در پنج استان انجام می شود. مجوز به کسانی داده می شود که فرد مجوز حرفه ای مدرسه داری را داشته باشد.

به گفته وی مدارسی که توسط خیرین ساخته می شود اولویت با دانش آموزان کم بضاعت است.این مدارس به گونه ای است که به فکر کسب درآمد نیستند. ۱۶ درصد از دانش آموزان در این مدارس تحصیل خواهند کرد.  

او گفت: هیچ مدیرکلی نباید صاحب مدرسه باشد،  ما سعی کرده ایم تا این موضوع به طور کامل رعایت شود. هیچ مدیری صاحب مدرسه یا مالک نیست.  

به گفته وی این ذهنیت که تمام مدیران در یک جای خوب زندگی می کنند درست نیست. اینکه مدرسه غیر دولتی فعالیت های مختلف آموزشی را تجمیع کند کاری بدی نیست. ما به دنبال ارتقای کیفیت مدارس دولتی و غیر دولتی هستیم. ما در کنار مردم باید قرار بگیریم تا مشکلات و مسائل را متوجه شویم.  

محمود زاده گفت: ما به دنبال کار معلمان در مدارس غیر دولتی هستیم و معتقدیم که معیشت و منزلت معلمان باید حفظ شود. معلمان باید ۲۴ ساعت موظفی در ماه داشته باشند تا حقوق کامل را دریافت کنند و امیدوارم این مسئله در صحن مجلس نیز مصوب شود که این موضوع به نوعی اصلاحیه است. در قالب مدرسه شیشه ای، قراردادی با مدارس امضا می کنیم و برگه ای از این قرارداد تحویل سازمان تامین اجتماعی می شود تا مشخصات افراد فعال در هر مدرسه مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بااین همه شهریه که مدارس غیرانتفاعی میگیرن خدمات آنچنانی داده نمیشودوبرای فوق برنامه هاهم شهریه جداست حالاهزینه سرویس وغیره بماند
آخرین اخبار