رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت:نامه اعتراضی از سوی  وزارت آموزش و پرورش  تنظیم شد و به وزارت خارجه تحویل و در نهایت به سفارت ترکیه ارسال شد.

فیاضی  گفت: وزارت آموزش و پرورش از فعالیت برخی از سفارت خانه ها نسبت به مهاجر فرستی اطلاع داشت  ولی ما  از انجام  آزمون ارزیابی دانش آموزان  نخبه توسط یک موسسه ترکیه ای اطلاعی نداشتیم.  برخی از موسسات وابسته به سفارت خانه ها در زمینه کارهای فرهنکی اقداماتی انجام می دهند.

به گفته وی کشورهای اروپایی به شکلی متفاوت نسبت به مهاجر فرستی اقدام می کنند که در این بین  فرانسه، ایتالیا و آلمان از جمله این کشورها هستند.یک موسسه ترکیه ای برای انجام  کارهای فرهنگی و اجتماعی مجوز فعایت داشت ولی برای برگزاری آزمون مجوزی نداشت. از طریق فراخوان انسانی این آزمون اطلاع رسانی شده است حتی از نقاط دوردست  برای شرکت در  آزمون  به تهران آمده اند.

او گفت: نامه اعتراضی از سوی وزارت آموزش و پرورش  تنظیم شد و به وزارت خارجه تحویل داده و به سفارت ترکیه ارسال شد. این اقدام باید متوقف شود.

فیاضی گفت: کشورهای اروپایی در ایران مدارسی دارند که با شهریه های چند صد میلیونی اقدام به ثبت نام می کنند و به خانواده ها قول اقامت داده می شود به شرط اینکه در این مدارس ثبت نام کنند. 

وی گفت: خانواده های ایرانی هزینه تحصیل در این مدارس را می پردازند به طوری که سالانه ۳٠ هزار یورو  باید  هزینه ثبت نام  بپردازند. این کار را به بهانه زندگی بهتر و شغل در کشور خارجی انجام می دهند. خانواده ها برای فرزندشان سالانه یک میلیارد تومان در سن ۱۲ سالگی  هزینه می کنند.

او گفت: دیپلمات آموزشی و تعاملات نیروی انسانی را می پسندیم  و این موضوع باید با حفظ مسائل فرا سرزمینی خانواده ها باشد.متاسفانه در سالیان گذشته به صورت چراغ خاموش این گونه کارها  انجام شده است. سه هزار نفر از فرزندان این خانواده ها درگیر این موضوع  شده اند.

 


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
چقدر خواب سنگین است تازه از خواب بیدار شدید .
ترکیه ده ها کانال تلویزیونی ضد ایران دارد و با پول ایرانیان کشورش را از ورشکستگی رهایی داد و حالا نوبت نخبگان است .

ما یک حتی کانال تلویزیونی یا کانال ماهواره‌ای علیه ترکیه نداریم
راستی ساعت خواب .