رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دوره آموزشی ترویجی نانوایان با حضور ۲۸۰ نفر در شهرستان شهرکرد برگزار شد.

آقای ابراهیمی گفت: با انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری دوره آموزشی ترویجی نانوایان شهرستان شهرکرد در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی جهاد کشاورزی با حضور ۲۸۰ نفر برگزار شد.

 هم اکنون ۸۵۰ نانوایی در سطح استان مشغول به خدمت هستند.

امید است در کنار تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها با ارتقاء مهارت نانوایان کیفیت نان افزایش و در سطح مطلوب حفظ شود.

در این دوره فراگیران ضمن آشنایی با عوامل مؤثر بر کیفیت گندم و نان با نحوه صحیح تخمیر آرد، شرایط نگهداری و نحوه پخت نان آشنا شدند.

 دوره ارتقاء مهارت‌های نانوایان تحت نظر اساتید مجرب فنی و حرفه‌ای و با صدور گواهی خواهی بود تا شاهد آن باشیم نانوایان با استفاده از مهارت‌های کسب شده در این دوره‌های آموزشی بتوانند کیفیت نان را به حد مطلوب رسانده و موجبات رضایت شهروندان را فراهم آورند.

 پایش مستمر عملکرد نانوایان با استفاده از بازرسی‌های مشترک مستمر با اداره بهداشت، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، فرمانداری و گزارش‌های مردمی به برخورد قانونی و قاطع با نانوایان متخلف ادامه دارد.

از مباحث پرداخته شده در این دوره‌های آموزشی می‌توان به تشریح جزء به جزء مراحل تولید نان انتخاب مواد اولیه، مخلوط کردن مواد اولیه برای تهیه خمیر، شکل دهی و قالب زنی خمیر، تخمیر نهایی، پخت، سردکردن و بسته بندی انواع نان‌های سنتی سنگک، بربری، لواش، تافتون و فانتزی اشاره نمود.


بیشتر بخوانید


 هدف از این آموزش، به روز رسانی اطلاعات نانوایان و بررسی و رفع مشکلات نانوایان در طبخ، جهت تولید نانی با ویژگی‌های ظاهری و حسی مناسب ازلحاظ اصول کنترل کیفی می‌باشد.

از دیگر مسائل بسیار مهم، رعایت موارد بهداشتی است که همه‌ کارکنان در محیط کار میبایست موازین بهداشتی مرتبط با پوست، موی سر، چشم، دهان، بینی و دستگاه گوارش که از عوامل اصلی جذب آلودگی و انتقال به مواد مصرفی در حین تولید نان می باشند را رعایت کنند.

عکاس: حمیدرضا حبیبیان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار