مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت:بدهکارترین زندانی جرائم غیرعمد استان همدان پس از گذشت ۱۳ سال آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

یداله روحانی منش گفت: آزادی این فرد ۴۵ ساله  که به علت مشکلات مالی و بدهی ۱۲۰ میلیاد ریالی از سال ۱۳۸۹ در زندان همدان بسر می‌برد با پیگیری  رئیس کل دادگستری، دادستان و مدیرکل زندان‌های استان ، ستاد دیه و گذشت شاکیان پرونده، از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

او گفت:برای آزادی نامبرده ۷۸ میلیارد ریال از بدهی‌های مربوطه اعسار به تقسیط (قسط بندی) و ۳۰ میلیارد ریال آن نیز از سوی شاکیان پرونده بخشیده شد.

 مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت:  میزان آورده زندانی نیز چهار میلیارد ریال بود که مابقی بدهی وی برای آزادی با کمک ستاد دیه استان همدان، تهیه و پرداخت شد.

به گفته روحانی منش، ۲۰۶ زندانی جرائم غیر عمد (۱۱ زن و ۱۹۵ مرد) در زندان‌های این استان بسر می‌برند که شامل ۱۶۷ بدهکار مالی، ۳۶ زندانی مهریه و سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند.

او گفت:با فعالیت‌های ستاد دیه و کمک‌های موثر خیران در استان همدان برای آزادی ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان همدان در سه ماهه نخست امسال ۸۰ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال بدهی پرداخت شد.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افراد آزاده شده شامل ۵۵ زندانی مالی، ۱۳ زندانی مهریه، یک زندانی نفقه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.