نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است و باید روی معرفت کار کرد.

آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: مسئله غدیر مربوط به مذهب خاصی نیست و موضوع اهم اسلام شناسی است و لذا اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص) است که هر پژوهشگری پیرو هر مذهبی که باشد، می‌تواند از این اسناد مستند استفاده کند.

او به روایت ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻘﺪﺭ ﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ به معنای ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯه ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ اشاره کرد و گفت: کار‌های خوبی که می‌خواهد انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می‌کند بنابراین توجه شود که روی مسئله معرفت خیلی باید کار شود.

آیت الله عبادی گفت: اگر معرفت نسبت به مسئله غدیر و مکتب علوی حاصل شود بعد به همه لوازم معرفت به صورت خودکار عمل می‌شود لذا در دستورالعمل بنیاد بین المللی غدیر بر مسائل تحقیق و پژوهشی و کارشناسی توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از جهت محتوا به رسانه‌هایی که می‌خواهند در خصوص مسئله غدیر کار کنند باید غنا ببخشیم.

او گفت: غنای مطالب غدیر از جهت استنادات به افراد عزم کافی می‌دهند، اما احیای عملی، رفتاری، اخلاقی و معنوی علوی در کار‌ها و اخلاقمان مهمتر است و بر مخاطب بسیار تاثیر می‌گذارد.

آیت الله عبادی بر احیا و ترویج شیوه‌های رفتاری مکتب علوی تأکید کرد و گفت: دستور العمل‌هایی که در انجام مراسم ایام غدیر ذکر کردند در حدی می‌تواند مؤثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری آن توازن درستی داشته باشد و اگر نامیزان باشد چه بسا اثر معکوس خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان‌های غدیر برسیم که آرمان‌های پیامبران است و آرمان‌های انقلاب ما نیز همان آرمان‌های غدیر و اسلام است.

برچسب ها: ولی فقیه ، بنیاد غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.