مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از افزایش ۱۵ درصدی آمار اهدای خون در استان در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد.

مریم میرزاده گفت : خوشبختانه در سه ماهه ابتدای امسال ۱۳ هزار اهدا کننده داشته ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با توجه به مراجعات خوب مردم به پایگاه انتقال خون در حال حاضر ذخایر خونی به ۱۰ روز رسیده است.

ذخایر خونی که گلبول‌های قرمز خون هستند نهایتا تا ۳۵ روز قابل ذخیره است و نیاز است که برای تامین نیاز بیماران، اهدای خون بصورت همیشگی و مستمر صورت گیرد.

در این بین برخی فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت قابلیت ذخیره سازی تا سه روز را دارد، یعنی اگر فقط دو روز اهدا کننده نداشته باشیم برای تامین نیاز بیماران دچار مشکل می‌شویم.

درخواست ما از همه مردم این است که حتما در طول سال چندین بار برای اهدای خون مراجعه داشته باشند، چرا که ممکن است یک زمان خود آن‌ها به خون و فرآورده‌های خونی نیاز پیدا کنند.

گروه‌های منفی همواره مورد نیاز بیشتری است، گروه‌های خونی منفی در سطح جامعه کم هستند، بنابراین نیاز است این دسته افراد اهتمام بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

با توجه به فروکش کردن وضعیت کرونا به نظر می‌رسد امسال با موج سفر‌ها مواجه شویم و به تبع احتمال افزایش تصادفات هم وجود دارد و همین امر نیاز به خون را تشدید می‌کند.

از طرفی با توجه به فروکش کردن کرونا، بسیاری عمل‌های جراحی الکتیو که قبلا لغو شده بود دوباره انجام می‌گیرد و همین امر مجددا نیاز به خون را افزایش می‌دهد.

از تمام مردم درخواست داریم در تابستان امسال حتما اهدای خون را جزو برنامه‌های خود قرار دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.