جباری گفت: رئیس مجلس از کمیسیون عمران خواسته با حضور در منطقه زلزله‌زده هرمزگان و نظارت میدانی، گزارش فنی و نظارتی را به نشست مجلس ارائه کند.

نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان گفت: آقای قالیباف از وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر خواست اقدامات لازم را برای تهیه کانکس و ذخیره آن در مناطق مختلف کشور انجام دهند.

ساعت ۲ بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای در چند منطقه استان هرمزگان رخ داد که گفته می‌شود پس‌لرزه‌هایش ادامه دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت شدن ۵ نفر و مصدومیت ۴۹ نفر خبر داده که نیمی از آن‌ها مرخص شده‌اند.

استاندار هرمزگان گفت عملیات جستجو برای یافتن مجروحان احتمالی از زیر آوار به پایان رسیده و هیچ کس زیر آوار نمانده است. بر اساس گزارشی که او داده، روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه به عنوان مرکز زمین لرزه به طور کامل تخریب شده است.

احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس گفت بیشترین خسارت‌ها به منازل مسکونی روستا‌ها در محدوده بندر لنگه وارد شده است.  

با این حال مدیرکل بندر شهید رجایی اعلام کرد هیچ خسارتی به زیرساخت‌های بنادر مرکز و غرب این استان وارد نشده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، این جمعیت یک دستگاه چادر امدادی ویژه به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه زلزله‌زده هرمزگان ارسال کرده است.

معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش گفت که یگان‌های مستقر در مناطق زلزله‌زده هرمزگان با امکانات بالگردی، بیمارستانی و نیروی انسانی برای هر نوع کمک‌رسانی آمادگی کامل  دارند.

امیر محمودی اضافه کرد به یگان‌های مستقر در مناطق جنوبی ابلاغ شده کمک‌رسانی به مردم و آسیب دیدگان را با هماهنگی ستاد بحران منطقه انجام دهند.

نیروی دریایی سپاه هم اعلام کرد بالگردهایش عملیات انتقال مصدومان را انجام داده‌اند.

احمد جباری گفت: چادر‌های اسکان اضطراری به هیچ وجه مناسب شرایط آب و هوایی گرم و شرجی هرمزگان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار