رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال‌وبختیاری گفت: رویداد فرهنگی هفته فیلم و عکس، با نمایش فیلمی از فریدون نجفی در استان آغاز شد.

ناصر قائدی گفت: سومین هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با نمایش فیلمی از فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان، کار خود را آغاز کرد.

در این رویداد فرهنگی، فیلم‌های برترین فیلم‌سازان استانی و مجموعه‌ای از فیلم‌های منتخب کشوری به نمایش گذاشته می‌شود.

رویداد فرهنگی هفته فیلم و عکس تا ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هر روز از آن به نام یکی از فیلم‌سازان مطرح و فعال استان نام‌گذاری شده است.

فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی و شهرام ابراهیمی به عنوان پنج هنرمند فیلم‌ساز فعال استان و دارنده افتخارات ملی و بین‌المللی در عرصه سینما و به ویژه فیلم مستند هستند.

در مدت برگزاری هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری، فیلم‌های «بچه گرگ‌های دره سیب»، «فرزندان خونیار»، «آن سوی حصار»، «چهره‌پرداز»، «آشو»، «برف»، «وادیار»، «رویای یک اسب» و «خانه ماهرخ» ساخته این هنرمندان به روی پرده نمایش می‌رود.


بیشتر بخوانید


قائدی می‌گوید: علاوه بر نمایش فیلم‌های پنج فیلم‌ساز برتر استانی، مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه منتخب کشور نیز به صورت روزانه و همراه با نشست‌های نقد و بررسی، برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی در هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با محوریت فیلم کوتاه نیز برپا می‌شود؛ نمونه‌های کارگردانی، روش‌های فیلم‌برداری، نشانه و معنا و نوآوری و خلاقیت و همچنین چگونه فیلم کوتاه ارزان و باکیفیت بسازیم، عناوین این کارگاه‌ها است.

تجلیل از هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز استان چهارمحال و بختیاری و دیدار و گفت‌وگوی آنان با محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور پایان بخش هفته سوم فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری است.

چهره‌های موفق فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر توانسته‌اند با خلق آثار متعدد، جوایزی مختلفی را در جشنواره‌های همچون سینما حقیقت، کودک و نوجوان اصفهان و ایدفا و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار