معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولان ورود کند،امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان قیروکارزین در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رضوانی نسب معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این مراسم ضمن قدردانی از نهاد‌های مختلف در راستای برگزاری این مراسم گفت: تودیع و جدایی از تشکیلات برای امام جمعه بی معناست و لباس خادمی که همه ما‌ها برتن داریم تا آخر عمر با ماست امامان جمعه تعطیلی ندارند همانگونه که در طول هفته پیگیری امورات منطقه و مردم هستند روز جمعه نیز به اقامه نماز جمعه می‌پردازند.

او با در نظرگرفتن انتصاب حجت الاسلام صداقت به امامت جمعه شهرستان قیروکارزین گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه شناسایی و ایجاد زمینه رشد و پویایی روحانیون و نیرو‌های ارزشی انقلاب است که حجت الاسلام صداقت نیز محصول همین خدمت صادقانه امام جمعه سابق شهرستان است.

رضوانی نسب گفت: ایشان نا آشنای با مردم شهرستان نیستند بلکه در مسئولیت‌های مختلف در سطح شهرستان ایفای نقش کرده‌اند هم در مجموعه حوزه علمیه و هم در عرصه خدمات اجتماعی و مردمی مایه افتخار و مباهات هستند.

او با توجه به انتخاب امام جمعه شهرستان گفت: سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر بومی گزینی است افرادی به عنوان امام جمعه انتخاب می‌شوند که آشنا به آداب و رسوم و مباحث مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی منطقه باشند.

رضوانی نسب گفت: شورای سیاستگذاری جهت انتخاب امام جمعه استقلال در تصمیم گیری دارد، اما با مسئولین و معتمدین نیز مشورت خواهد کرد و در نتیجه شورایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده اند تصمیم گیری خواهند کرد.

او با توجه به دستور مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس جهت عدم ورود در انتصابات مسئولین شهر‌ها گفت: بنا نیست که امام جمعه در انتصابات مسئولین ورود کند امام جمعه باید در کنار فرماندار و نماینده خط نگهدار نظام و انقلاب باشند.

معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با در نظر گرفتن مطالبات اجتماعی از امام جمعه گفت: مطالبه گری جزء وظایف امام جمعه است، اما نباید نگاه حزبی و جناحی در این مطالبات وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار