مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به زودی دستورالعملی ابلاغ خواهیم کرد که صنایع زیرساخت‌های لازم برای تصفیه و انتقال پساب را فراهم کرده و از آن استفاده کنند.

اتابک جعفری  در دیدار با استاندار قم گفت: در زمینه تخصیص آب به قم همچون سایر استان‌ها شرایط مختلف در نظر گرفته شده و در حال حاضر تخصیص آب به قم از سد کوچری حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر ضرورت ترغیب بخش صنعت به استفاده پساب می گوید: یکی از مشکلات استان قم این است که به صنایع، آب ارزان با کیفیت شرب اختصاص می یابد  و این موجب می‌شود که استفاده از پساب و سرمایه‌گذاری در این بخش برای صنایع به صرفه نباشد که باید در این زمینه در استان قم تدبیر جدی صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ۴ هزار لیتر بر ثانیه تخصیص آب برای استان قم ۷۰۰ لیتر در ثانیه به صنعت اختصاص داده می‌شود که کار درستی نیست.

به گفته جعفری به زودی دستورالعملی ابلاغ خواهیم کرد که صنایع زیرساخت‌های لازم برای تصفیه و انتقال پساب را فراهم کرده و از آن استفاده کنند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تمام پساب تولیدی در کشور نیز در بورس انرژی قیمت‌گذاری خواهد شد، و این مهم بستری ایجاد می‌کند تا بخش صنعت برای استفاده از این ظرفیت استقبال کند و بخش زیادی از مشکل آب شرب کشور حل شود و اگر بخشی از صنایع هم از این طرح استقبال نکنند، کارگزاری برای تأمین زیرساخت‌ها تعیین شده تا سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته و پساب برای صنایع تأمین شود.

جعفری گفت: هشت و نیم میلیارد مترمکعب تخصیص آب در کشور داریم که ۴۰ درصد آن، آب بدون درآمد بوده و ۲۰ درصد پرت شبکه است که در صورتی که اصلاح شبکه و بهسازی آن صورت بگیرد، بخش زیادی از کمبود آب در کشور برطرف می‌شود.

او در ادامه بر ضرورت افزایش کیفیت آب شبکه در شهر قم تأکید کرد و گفت: برای کوتاه‌مدت باید تدبیری در این زمینه صورت گیرد که بخشی از مشکل مردم حل شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است که مشکل تأمین آب و مسئله افزایش کیفیت آب در شهر‌های که دچار مشکل هستند رفع شود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار