فواد حسین با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران، از گفتگو‌های جداگانه بین ایران با مصر و اردن خبر داد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه درباره سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به عربستان و ایران توضیحاتی ارائه داد. او در ابتدا با اشاره به روابط خوب ریاض و بغداد گفت که روابط با عربستان بسیار خوب و همواره در حال توسعه دائمی است.

فواد حسین در ادامه با بیان اینکه الکاظمی در سفر خود به عربستان، حمایت بغداد از مذاکرات ریاض و تهران را اعلام کرده است، گفت: «عراق پیشنهاد تبدیل گفت‌وگوی ریاض و تهران به گفت‌وگوی باز را داده است.»

او همچنین با اشاره به اینکه بغداد نقشی  محوری در روابط تهران و واشنگتن دارد، اعلام کرد که عراق در اجلاس خلیج فارس با واشنگتن شرکت خواهد کرد. آمریکایی‌ها گفته اند که نشست سران خلیج فارس به نفع منطقه است.

از طرفی دیگر نیز این مقام عراقی عنوان کرد که الکاظمی در سفر خود به ریاض، اختلافات بین عربستان و ایران را درباره یمن مطرح کرد و گفت که عراق جدیت ایران را درباره آتش بس یمن فهمیده است.

فواد حسین همچنین خاطر نشان کرد که در سفر الکاظمی به ایران، تهران ایده ایجاد کانال‌های ارتباطی با مصری‌ها را مطرح کرد و از گفتگو‌های  جداگانه در بغداد بین اردن، ایران و مصر خبر داد.

وزیر خارجه عراق در انتها با توجه به بمباران‌های اخیر اقلیم کردستان عراق، گفت که هرکس کردستان را بمباران کند می‌خواهد بین بغداد و اربیل و در داخل منطقه بحران ایجاد کند. حمله منطقه کردستان به صورت موقت متوقف خواهد شد و مشکلات عراق با ایران و ترکیه با گفتگو حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
یک نظر سنجی در اردن و مصر انجام شد نشان داد محبوبترین شخصیت جهان عرب از دید آنان صدام حسین است از ۱۰۰ نفر بالای ۹۰ در صد گفتن تفکر صدامی دارن و صدام بنظر انان شهید است و یکی از اولیا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
جاسوس های صهیونیست و تروریست های آمریکا رو ازعراق بیرون کنید تا امنیت عراق حفظ بشه...
غربی ها وسعودی ها و...
از راه عراق میخوان به ایران بزرگ ومقتدر، ضربه بزنند!
ایران هم ازخودش دفاع میکنه.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
دولتمردان ایران باید یاد بگیرن،روابط بین الملل جای قهر کردن با هیچ یک از کشور ها و ملت های نیست،ایران با هر کشوری قهر کنه،جای اون رو رژیم غاصب فلسطین می گیره، و خودش که غاصب کامل یه کشور عربی و و غاصب قسمت هایی از چند کشور مجاور فلسطینه و نقشه و برنامه تصرف ممالک اسلامی از نیل تا فرات رو داره، با وقاحت و پررویی ایران رو دشمن اعراب معرفی کرده و می کنه و موفق هم عمل کرده و خواهان تشکیل ناتوی عربی و خاورمیانه ای با عضویت خودش در مقابل ایران اسلامی شده.(ائتلاف گرگ درنده یهودی با گوسفندان عربی)، پذیرش ان در رژیم در هر بحث و ائتلافی یعنی مشروعیت بخشیدن به وجودمنحوس او و پذیرفتن نابودی کامل فلسطین و جولان و ... است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اول تور اهرام بذارن
آخرین اخبار