نخست وزیر عراق به زودی به ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات بین این دو کشور سفر خواهد کرد.

المیادین اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به زودی به عربستان و ایران سفر خواهد کرد.  این سفر در راستای رایزنی درباره مذاکرات بین ریاض و تهران صورت می‌گیرد. همچنین چندین پرونده مهم از جمله روابط دیپلماتیک عربستان و ایران در سفر آتی الکاظمی مورد بررسی خواهد گرفت.

چندی پیش نیز روزنامه کویتی الجریده در گزارشی به نقل از یک منبع ارشد دیپلماتیک در وزارت امور خارجه ایران مدعی شد که مقدمات دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با فیصل بن فرحان، همتای سعودی او در بغداد، پایتخت عراق در حال آماده سازی است.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، چندی پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگو‌ها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفتگو‌های سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
آخرین اخبار