دستگاه ایکس ری یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند در تسریع و تسهیل تجارت مرزی نقش ایفا کند و در مرز ماهیرود تا ۲ ماه دیگر راه اندازی می‌شود.

چند روز پیش بود که خبر بازگشایی درب صادراتی ایران به افغانستان در مرز رسمی ماهیرود منتشر شد.

با باز شدن این درب، میزان صادرات ایران به کشور افغانستان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و نیاز است تا امر صادرات تسریع و تسهیل شود.

یکی از اقدامات لازم برای تسریع در فرآیند صادرات، نصب دستگاه ایکس ری در این مرز است که مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های مستمر از سوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص نیز انجام شده است.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ۴ تیر گفته بود: به‌زودی شاهد افتتاح رسمی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

راه اندازی ایکس ری تا ۲ ماه دیگر

برای پیگیری این موضوع با قربانی مدیر گمرک مرزی ماهیرود گفت و گو کردیم.

او در خصوص نصب دستگاه ایکس ری گفت: پیگیری‌های مستمری از سوی مسئولین گمرک خراسان جنوبی و ماهیرود انجام شده است تا نصب این دستگاه به انجام برسد.


بیشتر بخوانید


قربانی گفت: چند روزی است که نصابان دستگاه ایکس ری در منطقه ماهیرود مستقر شده و مشغول به فعالیت هستند تا هر چه زودتر کار انجام شود.

مدیر گمرک مرزی ماهیرود گفت: طبق صحبت‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، کار نصب دستگاه حدود ۲ ماه به طول می‌انجامد و پس از اتمام عملیات نصب، بهره برداری از دستگاه صورت می‌گیرد.

پارسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن کالا به ارزش ۷۲۲ میلیون دلار از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است که عمده آن از ماهیرود به افغانستان ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.