استاندار کردستان گفت: شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که هرچند برای امام و امت سخت و تلخ بود، اما خون شهید مظلوم و یارانش انقلاب را بیمه کرد و عامل تحکیم پایه‌های کشور شد.

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی در مهدیه سنندج، گفت: سال ۱۳۶۰ سالی مملو از رویداد‌ها و حوادث ناگوار برای کشور بود که ترور آیت الله شهید دکتر بهشتی یکی از اصلی‌ترین چهره‌های انقلاب توسط منافقین، ناگوارترین آن حوادث بود.

استاندار کردستان گفت: شهادت دکتر بهشتی علاوه بر اینکه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، انقلاب را نیز برای همیشه بیمه کرد و از گزند بدخواهان مصون نگه داشت.

به گفته او در اوایل انقلاب تمام قدرت‌های شرق و غرب، گروهک‌ها و معاندان داخلی همه تلاش خود را به کار گرفتند تا الگوی موفق جمهوری اسلامی در منطقه شکل نگیرد، اما هدایت و راهبری بی نظیر امام راحل (ره) آنان را ناکام گذاشت.

زارعی کوشا موفقیت نظام در عبور از گردنه‌های خطرناک و دسیسه‌های دشمنان را مرهون تکیه و پیروی از ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: اگر بصیرت امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نبود امروز کشور در چنین جایگاه والا و عزتمندانه‌ای قرار نداشت.

استاندار کردستان به جایگاه و نقش بی بدیل شهید بهشتی در شکل گیری انقلاب و استحکام پایه‌های نظام اشاره کرد و گفت: دکتر بهشتی شخصیتی وارسته، دنیا دیده و آگاه به مسائل روز بود که به تکلیفی که بر عهده داشت به بهترین نحو عمل کرد.

زارعی کوشا از دکتر بهشتی به عنوان سیدالشهدای انقلاب یاد کرد و گفت: این عالم فرهیخته در دوران حیات مظلوم‌تر از دوران شهادتش بود و مورد هجمه بدخواهان و فریب خوردگان قرار می‌گرفت، اما نقشی که در انقلاب اسلامی و در آن دوران سخت ایفا کرد بی بدیل و تاریخ ساز شد.

او بازخوانی تاریخ انقلاب به ویژه رویداد‌های سال‌های ۵۹ و ۶۰ را برای مدیران و تصمیم گیران کنونی کشور ضروری دانست و گفت: گرامیداشت ۷ تیر فرصتی برای بازخوانی خدمات دستگاه قضاست تا بدانیم این امانت بزرگ با فدا شدن چه جان‌هایی به دست ما رسیده است.

زارعی کوشا گفت: امروز قوه قضاییه ابزار اصلی نظام برای تحقق عدالت در تمامی زمینه‌هاست و باید تلاش همه مدیران و دست اندرکاران این قوه اعتلای بیش از پیش جایگاه و نقش این پایه مستحکم نظام در جامعه باشد.

استاندار کردستان گفت: قوای سه گانه و همه نیرو‌های دلسوز انقلاب امروز متحد و همراه شده اند تا با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، کشور را به جایگاه شایسته خود برسانند.

او می گوید:  آیت الله دکتر رییسی در آغاز به کار، دولتی با مشکلات و موانع و بدهی‌های فراوان تحویل گرفت، اما به یاری خدا تاکنون با عزمی راسخ در مسیر اصلاح امور و حذف فرآیند‌های غلط گام برداشته است.

زارعی کوشا گفت: دولت در عین اشتغال به آوار برداری ویرانه‌های سال‌های قبل، مصمم است اشتباهات را تصحیح و با شجاعت، کاستی‌ها را جبران و اقتصاد را سامان ببخشد که البته این نیز نیازمند زمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.