دکتر احمد محمود زاده در سفر یک روزه به استان فارس در بازدید از مرکز آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی مرحوم جباری استان، به اعتماد مردم به آموزش و پرورش در رابطه با مدارس غیردولتی اشاره و گفت: لازم است معلمان مدارس غیردولتی از فیلترهای صلاحیت عبور کنند و از استانداردسازی نیروی انسانی و توانمندسازی آموزشی برخوردار باشند.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان فارس کار استاندارد سازی و توانمندسازی نیروی انسانی به شکل مناسبی در حال انجام است و اعتقاد ما بر این است که وقتی معلم ما در کلاس درس حضور پیدا میکند باید از ۴ شایستگی و مهارت برخوردار باشد.
محمودزاده اولین مهارت و شایستگی را مهارت عمومی دانست و گفت: در کنار دانش عمومی دانش تخصصی در رشتهای که تدریس دارد، دانش تربیتی و عمل تربیتی است که در انتخاب معلمان مدارس غیردولتی دانش و عمل تربیتی را به این معلمان انتقال دهیم.
او گفت: یکی از محوریترین کارهای مابحث آموزش ضمن خدمت نیروهای غیردولتی است که اگر این اتفاق نیافتد تربیت عملی که مد نظر داریم صورت نمیپذیرد.
معاون وزیر گفت: اگر قرار است دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت شود باید معلم از مهارت کافی مورد نیاز این دانش تخصصی و دانش تربیتی را در این زمینه داشته باشد.
محمودزاده به تفاهم نامهای با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی اشاره و گفت: استان فارس با دارا بودن مرکز تخصصی اموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی از این تفاهم نامه مستثنی میشود تا همین مرکز به صورت تخصصی این کار را انجام دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این بازدید گفت: مرکز آموزش نیروی انسانی معلمان مدارس غیردولتی فارس اولین مرکز در کشور است و فقط در شهر تهران یک مرکز مشابه وجود دارد.
محمد خلیل عسکری گفت: در این مرکز آموزشهای مورد نیاز معلمان شاغل در مدارس غیردولتی ارایه میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تا کنون بیش از ۱۵هزار نفر از نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی استان از خدمات و آموزشهای این مرکز استفاده کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از دغدغههای رهبری مساله امانتداری است که فرمودند دانش اموزان امانت هستند و باید بعد از فراغت از تحصیل ارزش افزوده داشته باشند.
عسکری گفت: استان فارس به جهت ظرفیت بالایی که در مدارس غیردولتی دارد مساله آموزش و پژوهش در این مدارس باید استمرار داشته باشد چرا که این مدارس در استان بسیار به کمک اموزش و پرورش در تعلیم و تربیت امده اند.
عسکری گفت: لازم است مجوزهای لازم برای صدورگواهیهای رسمی به مرکز اموزش نیروی انسانی معلمان مدارس غیردولتی فارس داده شود تا انگیزه این معلمان افزایش یابد.
بررسی وضعیت مدارس غیردولتی شهر شیراز وبازدید از فعالیتهای این مدارس، حضور در جمع منتخبی از موسسان ومدیران مدارس غیردولتی و جلسه شورای آموزش وپرورش استان و بازدید از پژوهشکده معلم از دیگر برنامههای سفر معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش به شیراز است.
در این سفر دکتر علی صنیعی؛ رییس شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی کشور نیز معاون وزیر را همراهی میکند.