رئیس سازمان فرهنگی شهرداری صدرا با تشریح کارکرد‌های اصلی و ثانویه مجموعه‌های فرهنگی شهری به بیان ظرفیت‌ها و حوزه‌های مورد نیاز شهر پرداخت.

در نشست مشترک رابطین فرهنگی مساجد و مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت شهر صدرا ضمن بررسی مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه‌های شهری، به معرفی حوزه‌های مورد نیاز شهری مطابق با کارکرد‌های اولیه و ثانویه و اعتبارات شهری و انتظار متقابل پرداخته شد.

فرج زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان الزامات سنگر بودن مسجد در اندیشه اسلامی و بیان امام راحل عظیم الشأن و وظیفه بزرگداشت مراسم و زنده نگهداشتن شعائر الاهی گفت: امروز وظیفه اصلی مسجد، حفظ محوریت محله و تبدیل شدن به سنگر و مأمن همه اقشار محله و فرماندهی جهاد تبیین با استفاده حداکثری از حضور همه اقشار مردم است. این بزرگترین رسالت انقلابی امروز اصحاب مسجد است.

او با بیان مشکلات خدماتی و اداره امور مجتمع‌های مسکونی نیز گفت: اگرچه در نگاه اول حل کاستی‌ها و اداره امور یک مجتمع با کمک ساکنین و ادارات ذیربط در دستور کار هیئت مدیره مجتمع‌های مسکونی است، اما کارکرد راهبردی مدیریت مجتمع ها، تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی مردم منطقه است. با اصلاح سبک زندگی و توجه به تمام شئون آن نظیر فرهنگ آپارتمان نشینی، رعایت حقوق همسایه، تربیت فرزند، تقویت نهاد خانواده، ایجاد رفاه نسبی، نظافت و بهداشت محیط، رعایت عفاف و زندگی مؤمنانه و.. بخش عمده‌ای از مشکلات قابل حل است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان راهبرد مجموعه‌های فرهنگی در شهر صدرا گفت: با توجه به تأکید دکتر پرنیان شهردار محترم صدرا و مصوبات شورای محترم اسلامی شهر صدرا؛ برنامه ما تقویت و پشتیبانی از برنامه‌های تعامل محور و هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر در مسیر تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع از این اصول اساسی و ایجاد شبکه و کادر برای انقلاب اسلامی است. هرمجموعه‌ای که در این سه حوزه برنامه و طرح داشته باشد، شهرداری آمادگی کمک و همراهی با آن را خواهد داشت.

فرج زاده با تشریح حوزه‌های اعتباری و ظرفیت‌های رسانه‌ای و پشتیبانی سازمان فرهنگی گفت: ما در برنامه‌های ذاتی و روزمره مجموعه‌ها ورودی نخواهیم داشت، اما طرح‌هایی که با لحاظ سیاست‌های کلی تبیین، دفاع و شبکه سازی در حوزه انقلاب اسلامی دارای نورآوری باشد و امکان حضور و علاقه عمومی شهروندان در آن وجود داشته باشد، اولویت ماست.

در این زمینه طرح‌های مرتبط با مراسم ملی و مذهبی شاخص نظیر عید غدیر و..، همچنین طرح‌های مربوط به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی، ارتباط با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسابقات و برنامه‌های مرتبط با شور و نشاط عمومی مردم با تأکید بر سبک زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در این جلسه رابطین و مدیران هریک از مساجد و مجتمع‌های مسکونی به بیان اقدامات و دیدگاه‌ها و نیاز‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار