استاندار فارس گفت: ۴۰ پروژه کتابخانه‌ای در این استان در دست ساخت است که تکمیل ۱۵ پروژه اولویت‌دار این بخش تا پایان امسال ضرورت دارد.

محمدهادی ایمانیه در سی و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: برآورد تکمیل ۱۵ پروژه اولویت دارد کتابخانه‌ها، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است و به دلیل اینکه اغلب این پروژه‌ها در شهر‌های فاقد کتابخانه قرار دارد یا پروژه‌هایی باپیشرفت فیزیکی زیاد را شامل می‌شود، باید برای تکمیل آن‌ها تا پایان امسال برنامه ریزی و تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، انجام شود.

او بر لزوم نظارت بر پرداخت ماهانه نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی  تاکید و گفت: دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری باید بر پرداخت این سهم در شیراز و دیگر شهر‌های استان فارس، نظارت کرده و فهرست شهرداری‌هایی که آن را پرداخت نمی‌کنند، مشخص شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: شهرداری شیراز باید پرداخت نیم درصد سال جاری را شروع کرده و برای پرداخت معوقات سال قبل برنامه ریزی کند.

ایمانیه گفت: زمین پیشنهادی در غرب شیراز برای ساخت کتابخانه مرکزی مناسب نیست، کتابخانه مرکزی شیراز باید در منطقه‌ای با دسترسی عمومی ساخته شود، برای این کتابخانه دو گزینه در مرکز شهر و بافت تاریخی مد نظر است و به زودی زمین مناسب برای این کتابخانه مرکزی شیراز تعیین و اعلام می‌شود.

استاندار فارس همچنین بر لزوم پیش بینی و احداث کتابخانه در مجتمع‌های مسکونی تاکید و گفت: در مجتمع‌های با بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی باید کتابخانه در نظر گرفته شود. اداره کل راه و شهرسازی موظف است، در کنار هر مجتمع مسکونی بیش از ۲۰۰ واحد، کتابخانه بسازد.

ایمانیه در ادامه گفت: خیرین در استان فارس، در همه زمینه‌ها پای کار و همراه هستند و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد و توسعه کتابخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار