شهردار نوش آباد گفت: انجام اقدامات توسعه گردشگری و معابر از اولویت‌های مدیریت شهری وی در شهرداری است.

احمد شاه بالایی گفت: عملیات آزاد سازی معابر شهری و توسعه گردشگری دو برنامه اصلی شهرداری نوش آباد است که نیازمند همکاری دستگاه‌های بین بخشی به ویژه میراث فرهنگی است و در غیر اینصورت برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و در فرآیند اداری زمین‌گیر می‌شود.

به گفته او، هم‌اندیشی با راهنمایان گردشگری و استفاده از پیشنهادات و نظرات آنها، تعامل با رسانه و استفاده از ظرفیت خبرنگاران محلی و غیر محلی برای ارائه هر چه بهتر بستر گردشگری و معرفی آثار تاریخی شهر و احیا و ساماندهی خانه‌های تاریخی از جمله برنامه‌های وی برای توسعه گردشگری در نوش آباد است.

او می‌گوید: ساماندهی و بهسازی معتبر ورودی شهر، ساخت المان‌های متناسب با نشان‌های (برندها) گردشگری نوش آباد، زیباسازی مبلمان شهری و رایزنی برای جذب سرمایه‌گذاران در راستای افزایش اقامت و اسکان حداقل یک شب گردشگر در شهر از دیگر برنامه‌های وی برای توسعه گردشگری در شهر نوش آباد بویژه گردشگری مذهبی در بازدید گردشگران از جاذبه‌های آیینی شهر در ماه محرم است.

به گفته او، بررسی طرح مطالعاتی اجرای سایت پیست موتورسواری، دوچرخه سواری و اسب سواری نیز در ۲۰ هکتار برای مرحله اول از دیگر برنامه‌های وی است.

شهردار نوش آباد گفت: توسعه ورودی و خروجی‌های شهر زیر زمینی و انجام عملیات کاوش جدید از دیگر برنامه‌های وی است که یک ماه قبل به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل اعلام کرده و هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

شاه بالایی گفت: اجاره یا فروش قلعه خشتی نوش آباد به بخش خصوصی نیز را برای افزایش جذب گردشگر در دستور کار قرار داده است.

او می‌گوید: تلاش می‌کند برنامه‌های توسعه گردشگری و معابر و آزادسازی را در طول مدیریت و خدمت خود انجام دهد تا بتواند رضایت و خشنودی شهروندان را ایجاد کند.

شاه بالایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمعیت ساکن در نوش آباد بیش از ۱۸ هزار نفر است در حالی که اعتبارات دولتی تخصیص یافته بر اساس آمار ۱۲ هزار نفری سرشماری سال ۱۳۸۵ به این متناسب با این جمعیت نیست.

شاه بالایی گفت: بخش بزرگی از خدمات و امکانات شهر نوش آباد در اختیار اتباع خارجی است که جمعیتی بیش از ۵ هزار نفر را شامل می‌شوند و فقط نیمی از آن‌ها مدارک مجاز دارند که نیازمند رسیدگی مقام‌های مسوول است.

شهر ۱۲ هزار نفری نوش آباد با پیشینه تاریخی هفت هزار ساله در فاصله سه کیلومتری آران و بیدگل و ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.