آثار صنایع دستی یک بانوی کارآفرین با گالری گندم در سرای طاق چشمه نوش آباد به نمایش درآمد.

بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی گفت: آثار وی در رشته‌های گیوه بافی، لباس و زیور آلات اصیل و سنتی ایرانی در گالری گندم و سرای طاق چشمه نوش آباد به نمایش گذاشته شده است.

زهرا سادات اصفهانیان گفت: آثار هنری وی در رشته‌های زیورآلات، لباس ایرانی و هنر صنعت فراموش شده گیوه بافی برای بانوان هنردوست و گردشگران شهرزیر زمینی نوش آباد تا پایان امروز قابل بازدید و فروش است.

گیوه بافی یکی از هنر‌های دستی ایران است که از دیرباز زنان و دختران در بسیاری از مناطق کاشان نیز با آن آشنایی داشته‌اند، اما با ورود انواع کفش به بازار، گیوه بافی هم فراموش شده و این هنر صنعت فقط در روستای نشلج به صورت محدود باقی مانده است.

او می‌گوید: هدفش از آموزش صنایع دستی ایجاد اشتغال به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مطابق با استاندارد برای بانوان است تا علاوه بر اینکه هنر نیاکان ما به صورت کاربردی وارد زندگی مردم و کمک به اقتصاد خانواده شود فرهنگ ایرانی را نیز به کل جهان معرفی کند.

به گفته او، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، بستر مناسبی برای معرفی توانمندی و خلاقیت زنان و دختران در مسیر رونق اقتصاد خانواده و جامعه است.

اصفهانیان گفت: حمایت از بانوان کارآفرین منجر به تقویت روحیه امید و انگیزه برای استفاده خلاقانه از توانمندی، دانش و هنر آن‌ها می‌شود که یکی ایجاد فضای مناسب برای شناسایی هنر بانوان، یکی از این راه‌های حمایت است.

سرای سنتی طاق چشمه نوش آباد نخستین اقامتگاه شهرستان آران و بیدگل و یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین اقامتگاه‌های منطقه کاشان بر روی شهر زیرزمینی واقع شده است.

این اقامتگاه در اصل اتاقی به شیوه گودال باغچه در دو طبقه است.

برچسب ها: نوش آباد ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.