معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اکنون نزدیک به یک هزار نفر در استان اصفهان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بر صنف‌ها نظارت می‌کنند.

امیررضا نقش امروز در همایش توجیهی امنیت اقتصادی و فضای سایبری در کاشان گفت: تیم‌های نظارتی استان اصفهان در چند ماه گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است.

او می‌گوید: ضعف‌های نظارتی وجود دارد که امید می‌رود با هوشمند کردن سامانه‌ها، مشکل‌ها رفع شود.

نقش تعداد واحد‌های صنفی استان اصفهان را ۲۵۰ هزار واحد بیان کرد و گفت: نزدیک به ۱۰۰ واحد درگیر موضوع یارانه‌ها هستند.

او با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان همان مردم هستند و باید از آنان حمایت و پشتیبانی شود.

صنف‌ها و اتحادیه‌ها باید بیشتر همکاری کنند تا بتوان با وحدت، وفاق و همدلی بر مشکلات پیروز شد و از پیچ تاریخی اقتصادی کشور عبور کرد.

به گفته نقش تولید مواد پروتیینی در کشور به طور کامل خصوصی است و دولت باید در زمینه تسهیلات تولیدکنندگان را یاری کند و مردم نیز با بخش خصوصی همکاری کنند.

اوبا قدردانی از رییس جمهور برای اجرای بزرگترین طرح اقتصادی کشور گفت: به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طرح جراحی اقتصادی کشور، در بلند مدت کاهش تورم را به دنبال دارد.

به گفته نقش ۶۰ درصد گندم ایران، وارداتی است، همچنین مصرف گندم کشور در سال گذشته ۱۲ میلیون تن بود که نزدیک به هفت میلیون تن آن وارداتی است.

به پیشنهاد کارشناسان اقتصادی با وضعیت موجود غلات در کشور، اگر دولت شرایط را ادامه می‌داد، شبه قحطی در کشور ایجاد می‌شد.

به گفته معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان بیش از چهاره ماه گندم مورد نیاز استان اصفهان در سیلو‌ها موجود است و مشکلی برای ذخایر وجود ندارد، اما کشوری که زمانی خودکفایی گندم را جشن گرفته است امروز به دلیل خشکسالی و کشت جایگزین، وارد کننده گندم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.