مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: بعد از احداث دایک در آشوراده، لایروب ها وارد خلیج گرگان می شوند.

اله یار اسعدی گفت:حدود هفت سال مطالعات در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال‌های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که ماحصل آن دستور فوری رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی آن بود.

او گفت: بعد از این دستور، سازمان بنادر، اقدامات فنی و مهندسی را آغاز کرد و هیدروگرافی جزیره و کانال ها، توپوگرافی و نقشه‌های هوایی به روز رسانی شد.

او گفت: مطابق دستور رئیس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار مشخص شد.

اسعدی گفت: در حال حاضر با رعایت الزامات محیط زیست، احداث دو دایک (سد خاکی) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ۶ دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک هستند که بعد از این مرحله مطابق زمانبندی، لایروب‌ها به منطقه وارد خواهند شد و عملیات لایروبی آغاز خواهد شد و احیای خلیج گرگان، ۱۲ تا ۱۶ ماهه است.

او گفت: اعتبارات این طرح به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

اسعدی  گفت: قراردادی را با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت‌های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: چهار ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم، ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

طبق گفته وی مبلغ واریزی در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای این طرح ۱۲ تا ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار