نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 محمدی انارکی دبیر هماهنگی شورای مبارزه  با مواد مخدر استان گفت: در سال گذشته ۶ شهید در مبارزه با مواد مخدر در استان تقدیم شد.

او می‌گوید: از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان همایش دوچرخه سوار‌ی از بیت الزهرا شروع می‌شود و تا گلزار شهدا ادامه دارد و غباروبی گلزار شهدا، میز خدمت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و رزمایش برخورد با خرده فروشان از برنامه‌های مهم ما است.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان  نیز گفت: ۵ تیرماه روز مبارزه جهانی با مواد مخدر است و سند بین المللی در حوزه مواد مخدر داریم. به گفته او در استان شورای راهبردی تشکیل دادیم و در حوزه‌های اجتمایی، فرهنگی، اقتصادی فعالیت می‌کند که در حوزه اجتماعی مواد مخدر و و اعتیاد اهم مسائل است.

جلالی می‌گوید: ذیل سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مقابله و پیشگیری از ماموریت‌های مهم در این حوزه است.

او گفت: در حوزه مقابله راهبر اساسی ما کاهش عرضه بوده است در کشفیات رتبه اول را داریم، نمونه آن سازمان‌های بین المللی همیشه جمهوری اسلامی را تشویق می‌کنند و دستاورد دوم جمهوری اسلامی، در حوزه مقابله با مواد مخدر و تقدیم شهدا است و نکته بعدی شناسایی و مصادره اموال قاچاقچیان است. 

به گفته جلالی، به روز رسانی ابزار‌های مقابله‌ای ضروری است چرا که با ابزار‌های سنتی نمی‌توان پیش رفت ، تبادل مواد مخدر امروز در فضای مجازی رقم می، خورد و نوع تهدیدات مواد مخدر نیز تغییر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان می‌گوید: در حوزه اشراف اطلاعاتی با قدرت اطلاعت دستگاه‌ها مقتدر اطلاعاتی به ویژه در کرمان بر باند‌ها و مسبره‌ها اتفاقات ناظر بر پدیده شوم مواد مخدر وجود دارد.

او می‌گوید: با پدیده مواد مخدر حاکمیت تنها نباید برخورد کند و مردم باید به کمک بیایند و در بخش سمن‌ها ۴۰۰ درصد رشد داشتیم و خیران و سمن‌ها باید رابط مردم و حاکمیت هستند.

او گفت: رزمایش عملیات جمع آوری معتادان متجاهر در این هفته رقم می‌خورد.

به گفته جلالی،  ما ۲ هزار کیلومتر با افغانستان و پاکستان مرز داربم و افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است و کشور‌های معدودی سیاست آزاد سازی را دنبال می‌کنند الان سیگار و قلیان آزاد است کجا موفق به کنترل می شویم.

او می‌گوید: جمهوری اسلامی هزینه زیادی در حوزه مواد مخدر می، دهد و مجامع بین‌المللی چشم و گوش خود را بستند و حتی حاضر نیستند برای کمک به مبارزه با توزیع مواد مخدر  برخی ابزارهای مقابله ای را در شرایط تحریم به ایران برسانند.

او گفت: زنان، دانش آموزان، دانشجویان و کارگر‌ها در خطر هستند و جامعه هدف ما در پیشگیری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار