مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، سرانه مصرف شبانه‌روزی آب در استان حدود ۱۹۴ لیتر است که ۱۹ لیتر از میانگین کشوری (۱۷۵ لیتر) بیشتر است.

محمد فرهاد گفت: مصرف استاندارد آب در شبانه روز به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر است و بخشی از مصرف بالای آب مشترکان کردستانی به دلیل مصارف سنتی از جمله شستشوی معابر، کوچه‌ها و شستشوی فرش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اگرچه شرکت آبفا برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را انجام داده، اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه جویی است.

او می گوید: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب حساسیت لازم را ندارند به گونه‌ای که کوچه و خودرو را با آب شرب شستشو می‌دهند که نشان می‌دهد در این زمینه نیاز مبرم به فرهنگ سازی داریم تا شهروندان آب شرب را برای اینگونه مصارف به کار نبرند.

فرهاد ادامه داد: برخی از خانوار‌های روستایی اهمیت زیادی برای آب شرب قائل نیستند و آن را بی هدف هدر می‌دهند و یا در آبیاری صیفی جات و باغات از آن مصرف می‌کنند که صحیح نیست و در این راستا نیاز فراوان به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره جایگاه و اهمیت آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.