مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از مردم کردستان خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه آب بەویژه در فصل تابستان شد.

محمد فرهاد گفت: کاهش میزان ذخایر آب سد‌های استان به  شهروندان  توصیه می کنیم در مصرف آب بیشتر صرفه جویی کنند.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان  گفت: آب مورد نیاز جهت تأمین آب شرب جمعیت ۱.۷ میلیون نفری مردم استان معادل ۱۶۴ میلیون مترمکعب در سال است که ۵۱ درصد از این میزان از منابع سطحی (سد‌ها و چشمه ها) و مابقی از آب‌های زیرزمینی تأمین می شود.

به گفته او در سالیان اخیر با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها و افت تراز آب‌های زیرزمینی، تأمین آب شرب با چالش‌ها و مشکلات کمی و کیفی روبرو بوده است.

فرهاد گفت: اگرچه شرکت آبفا برنامه‌ریزی‌های لازم برای عدم وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را در این ایام انجام داده ایم، اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه جویی است.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: هفته نخست تیرماه با نام هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق از سوی وزارت نیرو نام گذاری شده و امیدواریم با استفاده از این فرصت بتوانیم توجه و دقت نظر مردم و مشترکان را در زمینه مصرف بهینه آب، بیش از پیش جلب نماییم.

او در خصوص وضعیت آب شرب شهر سنندج نیز گفت: میزان ذخیره سد وحدت (قشلاق) در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۵ میلیون مترمکعبی مواجه است و برای جبران آن از سامانه سد آزاد آب به میزان ۲ مترمکعب بر ثانیه به سد قشلاق انجام شده، اما این کار به تنهایی کافی نیست و لذا درخواست ما از شهروندان سنندجی، صرفه جویی و مدیریت مصرف در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.