مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال ۱۳ نیروگاه برق خورشیدی خانگی به شبکه سراسری متصل شده است.

دادگر گفت: ۵۳۲ نیروگاه برق خورشیدی خانگی با مجموع ظرفیت ۵.۵ مگاوات در استان در حال بهره برداری است که از این تعداد ۱۳ نیروگاه از آغاز امسال به شبکه سراسری متصل شده است.

او گفت: نیروگاه‌های خانگی یا کوچک مقیاس استان از آغاز امسال هزار و ۸۰۲ مگاوات برق خورشیدی تولید کرده اند که ۴ میلیارد تومان در ازای آن به مالکین این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

دادگر گفت: انرژی تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه برقابی محسوس است، به تولید برق استان و کشور کمک کند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق برای مشترکینی که علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها هستند را دارد.

نکته حائز اهمیت در تولید برق خورشیدی کاهش مصرف آب و گاز و افزایش تأثیرات مثبت زیست محیطی آن است که به گفته مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق استان از آغاز تولید برق خورشیدی در استان از ۵ سال گذشته تا کنون، در مصرف آب ۵ میلیون لیتر و در مصرف گاز ۷.۰۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی شده و همچنین از انتشار ۱۵.۹۴ هزار تُن گاز دی اکسید کربن جلوگیری شده است.

علاوه بر نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی، ۴ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز با ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار