مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: درآمد گمرک استان اصفهان درسه ماهه ابتدای امسال ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

رسول کوهستانی پزوه گفت: گمرک استان اصفهان درسه ماهه ابتدای امسال سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او درآمد حاصل از عوارض صادراتی در سه ماهه ابتدای امسال گمرک استان را ۶۰۹ میلیارد ریال اعلام کردو گفت: گمرک اصفهان در این مدت یک هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالا‌های وارداتی دریافت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشت.

ضمانت نامه‌های بانکی ماخوذه گمرکات استان در سه ماهه امسال بیش از یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

کوهستانی پزوه می‌گوید: امسال برای حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بیش از یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال ضمانت‌نامه بانکی مدت دار گرفته شد که ضمانت نامه‌های اخذ شده  امسال  نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶ برابر رشد داشت.

به گفته مدیرکل گمرک استان اصفهان در سه ماهه امسال بیش از یک هزار ۵۵۸ میلیارد میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول شده که در مقایسه با بهار سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.