معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: این دستگاه از تولیدات هنرمندان استان در راستای آگاهی‌بخشی و آموزش همگانی پیشگیری از وقوع جرم استقبال می‌کند.

سرهنگ مهری گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی از تولیدات هنری تهیه‌کنندگان، کارگردانان، تدوینگران و بازیگران چهارمحال و بختیاری در راستای آگاهی‌بخشی و آموزش همگانی استقبال و این تولیدات را از سوی رسانه‌ها منتشر می‌کند، زیرا که این آثار کمک شایانی به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری می‌کند.

حدود ۵۰ درصد از کلانتری‌های استان زیر پوشش مددکاری‌های معاونت اجتماعی قرار گرفته و حدود ۱۸ کلانتری در استان مشاور و مددکار دارند و پارسال ۱۲ هزار پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است.

معاونت اجتماعی در حوزه‌های مختلف روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، تحصیلی، روانسنجی، تست‌های هوش، شخصیتی و مواردی از این قبیل به متقاضیان مشاوره می‌دهد.


بیشتر بخوانید


شهروندان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز مشاوره می‌توانند از مشاوره‌های تلفنی نیز استفاده کنند و پارسال ۷۸ درصد پرونده‌های ارجاع شده به نیروی انتظامی به کمک همین مشاوره‌ها مصالحه شده است.

از ابتدای امسال تا کنون ۳۷۰ مورد خدمات مشاوره‌ای انجام شده که حوزه‌های خانواده، مشکلات اجتماعی، مددکاری و روانسنجی به ترتیب بیشترین موضوعات مشاوره‌ها بوده است.

امسال تعداد دو هزار و ۷۸۳ مراجعه به کلانتری‌ها ثبت شده و تعداد پرونده‌های تشکیل شده از این مراجعات یک هزار و ۶۰۵ بوده که برای دریافت مشاوره به مراجع قضایی ارسال شده و از این تعداد یک هزار و ۲۸۱ مورد یعنی نزدیک به ۸۰ درصد مراجعات منجر به مصالحه شده است.

پلیس علاوه بر وظیفه سلبی وظیفه ایجابی نیز دارد و ۱۲ اداره کل در تهران در حوزه ایجابی با عنوان‌هایی از قبیل افکارسنجی، مطالعات تحقیقاتی، مشاوره، آموزش همگانی و مستندات فعالیت می‌کند.

بیشتر خطراتی که در فضای مجازی متوجه کودکان و نوجوانان می‌شود به علت عدم آشنایی خانواده‌ها با این فضا است که سبب بروز مشکلات می‌شود که آموزش خانواده در کاهش بروز برخی از این مشکلات موثر است.

خبرگزاری پلیس به عنوان یک مرجع رسمی برای اطلاع‌رسانی مواردی که به پلیس مربوط می‌شود، فعالیت می‌کند و به طور میانگین روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار می‌شود که انتشار درست و دقیق اخبار ناشی از این تماس‌ها نیازمند همت و همکاری خبرگزاری‌های استان است.

اما برخی مواقع در فضای مجازی خبر‌های بدون منبع پخش می‌شود که تفتیش فضای عمومی و استرس را به همراه دارد، اما تنها راه مقابله با خبر‌های کذب ایجاد عملیات روانی خوب پلیس است که گاهی می‌تواند فضا را کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار