اطلاعیه شماره دو کمیسیون عالی سوانح در خصوص سانحه قطار مشهد – یزد صادر شده که حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری است.

اطلاعیه شماره دو کمیسیون عالی سوانح در خصوص سانحه قطار مشهد – یزد صادر شده است. در این اطلاعیه آمده است؛

به منظور بررسی میدانی، جمع آوری اطلاعات و مشاهده آثار سانحه، اعضاء کمیسیون عالی سوانح به محض اطلاع به محل سانحه عزیمت و مراحل و عملکرد عوامل دخیل در سانحه را در فرایند به هم پیوسته ای مورد بررسی قرار دادند.

در این خصوص مستندات ایستگاهی، شواهد میدانی، اظهارات و مذاکرات با عوامل اجرایی، موارد ثبت شده توسط سیستم های نظارتی از جمله گراف سرعت لوکوموتیو (ایونت) و ثبت اطلاعات لاگ ATC ، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش کامل آن به مسئولین ذیربط ارسال شده است.
 
تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات مذکور حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به عنوان عامل اصلی وقوع سانحه است.

همچنین در این خصوص عوامل دیگری که می توانست از وقوع سانحه جلوگیری نماید احصاء شد که به شرح ذیل اعلام می شود؛

·       عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری.
·       انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی.
·       واگذاری مسئولیت راهبری قطار به کمک لوکوموتیوران بر خلاف مقررات عمومی سیر و حرکت توسط لوکوموتیوران.
·       اعلام اتمام عملیات تعویض تراورس و برچیدن ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات از روی خط آهن توسط سرپرست عملیات و مسئول ایستگاه موقت .
·       عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای هشداردهنده ( تابلوهای تقلیل سرعت ).  
·       عدم یاد آوری تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول ایستگاه عباس آباد.
 
توسط کمیسیون عالی سوانح پیشنهاد می شود که به منظور عدم تکرار سوانح و به حداقل رساندن خطای نیروی انسانی نسبت به استفاده از تجهیزات ایمنی و نظارتی هوشمند، اصلاح ساختار نظارت بر ایمنی شبکه ریلی، تکمیل کادر نظارت مناطق، ارتقاء سطح آموزش و اصلاح ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برون سپاری فعالیت ها اقدام شود.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۱
کم مونده بود منم مقصسر اعلام کنن گفتن همه رو مقصر کنیم کسی دلگیر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۱
سلام وقتی بیل میکانیک وسطه کجا راننده مقصره قطار ماشین نیست که بلافاصله ترمز بگیره مقصر اصلی کسیه که بیل میکانیک را وسط گذاشته نیاز به تحلیل و تفسیر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خیلی ممنون لطف کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سرعت باید هوشمند باشه نه اینکه کسی یادآوری کنه
Sweden
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
میتواند کار منافقین مزدوران نو پا و نوکرهای نتانیاهو هم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
انگار داره از تصادف با ماشین صحبت میکنه بیل مکانیکی اونجا چکار میکرده پس دهقان فداکار کجا بوذه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
همه شون باید اخراج بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سیستم بالیز که راه آهن در مسیر قرار نداده بود و....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
کاش تو کشورمون جون ادما ارزش داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بله ده بار نظر کارشناسیتون اعلام شد ولی علت اصلی و واقعی این حادثه وامثال آن سومدیریت و بی سوادی و نمایندگان و وزرا بی سواد و متظاهر هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چرا گفته نمیشه که قطار چه سرعتی داشته و با افکار عمومی بازی میکنید؟
مگر انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی عامل غیر قابل انکاری هست که دارین انکارش میکنین و مقصر رو یک نفر دیگه اعلام میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
عجب وضعیه !
این وسط کسی هم پیدا میشه که کارش رو درست انجام بده؟
چرا نظارت نمیکنید ؟
اون مدیری که بالای سر این افراد بوده رو باید مجازات کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بارها با قطار سفر کردم و دیدم شب که میشه سرعت قطار خیلی خیلی زیاد میشه و این عجیبه که چرا یه دفعه انقدر با سرعت میره و از اون طرف توی روز انقدر آرومتر به نظر میاد لوکوموتیو رانن هم شبها سرعت را درست رعایت نمیکنن باید حتما دوربین داخل کابینشون نصب بشه تا نتونن با سرعت زیاد برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۱
مقصر اصلی مسئولان تعمیرریل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
برای اولین بار نظر کارشناسی قشنگ دیدم.خلاصه ،گویا و بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
مبارک باشه.همه چیز تموم شد. راننده و کمک راننده که اه ندارن با سودا بخورن.راننده بیل هم که معلوم الحاله.میمونه پیمانکار.ببینید همه اموالش میرسه به دیه ۱۰۰ نفر.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام ،

ضربه سایبری به شرکت فولاد خوزستان ،
بدون دانش فنی و با در اختیار داشتن آدرس و رمزها
انجام شده است وگرنه ping اشتباه نمی کند ،

دنبال شبکه خرابکاری باشید ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۴:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
یک اصل مهم همیشه نادیده گرفته میشه، اینکه این یادآوری ها و هشدارها،باید قبل از حرکت هر وسیله نقلیه عمومی در سطح کشور به مسئول مربوطه باشه نه بعد از بروز حادثه،
اصل یادآوری و هشدار بر مبنای رخ ندادن یک اتفاق ناگوار و تلخ پایه گذاری شده نه برای محکوم کردن.
به پروازهای هواپیمایی هامون دقت کنید در همین سال جدید،چندین مورد جلوگیری از بروز فاجعه صورت گرفته،و امیدوارم که به همین رویه صورت بپذیره و تبدیل به فاجعه نشه و به حوادث جزئی و پیش گیرانه خطوط هوایی ادامه پیدا کنه،چیزی که دیده شده، حاکی از فاجعه دیگری در خطوط هواپیمایی کشور رو هشدار میده،امیدوارم با جدیت به موضوع رسیدگی و پیش گیری از فاجعه در ناوگان هوایی(مسافر بری) عمل صورت بگیره،
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۴:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خب جواب خانواده هایی که عزیزشان و کودکانی بی پدر و مادر
شدند چه کسی خواهد داد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
استخدام بدون دانش و با سهمیه همین است .
مفتکی استخدام شده اند و آزمون آنها با سهمیه بوده .
خودتان بهتر می دانید منظورم چیست .
آخرین اخبار