مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این اداره کل امسال در مقاطع مختلف تحصیلی با کمبود معلم مواجه است.

کلام‌الله صفری گفت: امسال ۷۰۰ نفر از معلمان استان به کسوت بازنشستگی نایل شدند که باید این خلأ را با راهکاری مناسب و برنامه‌ریزی درست برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین داشتن مدارس کانکسی را برازنده و در شان استان اردبیل ندانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان تا پایان سال جشن برچیده شدن مدارس کانکسی برگزار شود.

او همچنین بر لزوم مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس استان تاکید کرد و گفت: برخی مدارس در مرکز استان نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارد و این کار باید به شکل عملیاتی آغاز شود.

صفری با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات در مناطق محروم بوده‌اند ، می گوید: در جلسات وزارت متبوع، آموزش و پرورش استان پیشنهاد داده است تا مدارس به نام خیرین نامگذاری شود، تا بدین وسیله نام خیرین جاودان بماند.

به گفته او، برای رفع معایب در حوزه تعلیم و تربیت و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف آموزشی و تربیتی نسبت به راه‌اندازی قرارگاه جهادی در حوزه آموزش و پرورش اقدام کردیم تا با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل مشارکت اجتماعی - تربیتی اولیا، معلمان و نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه، غیردولتی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش مناطق هدف را از جمله برنامه‌های این قرارگاه جهادی ذکر کرد و گفت: شناسایی نیازها و اولویت‌ها در مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها از دیگر وظایف قرارگاه جهادی می‌باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان می گوید: از ثبت‌نام دانش‌آموزان گرفته تا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی، سرویس مدارس و سایر ابعاد برای رفع عیوب و غفلت‌های گذشته ما نیازمند کار جهادی تا شروع سال تحصیلی هستیم تا ارتقای کمی و کیفی را در مجموعه آموزش و پرورش شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.