بازرس کل استان گفت: یکی از راهکار‌های اصلی در جلوگیری ازایجاد گلوگاه فساد الکترونیکی نمودن سامانه‌های مرتبط با خدمات شهرداری است.

حجت الاسلام دکتر طالبی گفت: یکی از موارد مهمی که در سند تحول قوه قضاییه نیز بدان تاکید شده رعایت حقوق عامه است که متاسفانه عدم رعایت این حق در تشکیلات اداری عادت شده است و به رویه معمولی تبدیل شده است.

او گفت: همچنین در برخی از موارد خود ارباب رجوع حقوق خود را نمی‌داند و تاکید ما به دستگاه‌های اجرایی بخصوص دستگاه‌های خدمات رسان به مردم، رعایت و اهمیت این حقوق است.

این مقام قضایی برخورد جدی و قاطع شهرداری با متجاوزین به حریم پیاده رو‌ها و سازندگان غیر مجاز از سوی شهرداری را از مصادیق رعایت حقوق عامه برشمرد.

حجت الاسلام طالبی، بازرس کل استان این مطالب را در بازدید از شهرداری منطقه ۳ بیان کرد.

بازرس کل استان در این دیدار با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات ارائه شده از سوی شهرداری گفت: در مواردی که قانون دارای تفسیر‌های متفاوت با تبصره‌های گوناگون باشد خود تبدیل به گلوگاه فساد می‌شود که متاسفانه در قوانین شهرداری این موارد بسیار وجود دارد.

بازرس کل گفت: یکی از راهکار‌های اصلی در جلوگیری از این گلوگاه الکترونیکی نمودن سامانه‌های مرتبط با خدمات شهرداری از جمله اخذ عوارض و صدور پروانه ساخت است.

حجت الاسلام طالبی گفت: یکی از مواردی که ریاست قوه و سازمان بازرسی به آن تاکید دارند رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی است که در شهرداری‌ها که بیشترین ارتباط با مردم و ارباب رجوع را دارند باید بیشتر رعایت شود.

همچنین بازرس کل در این بازدید دستور لازم برای پیگیری به موارد متعددی از درخواست‌های مراجعین را صادر نمود و از نزدیک در جریان آماده سازی اجرای طرح جاده گازی از طرف شهرداری منطقه ۳ قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.