آمادگی دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: دانشجویان ایرانی رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور جهت انتقال به دانشگاه‌های کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کنند.

ابوالفضل دانشور گفت: تمام دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه ذکر شده است، می‌توانند برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

 دانشور گفت: با عنایت به حاکم شدن شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و بالتبع تاثیر‌گذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این عزیزان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

او گفت: حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکتری تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است.

وی در خصوص نحوه ارائه تقاضا توسط دانشجویان گفت: کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» به آدرس «portal. Saorg.ir» ، می‌توانند برای ثبت درخواست انتقال خود اقدام کنند. پس از آن فرآیند اعتبار دانشگاه مبدا و مدارک تحصیلی دانشجو در کشور مبدا توسط اداره کل امور دانش‌آموختگان‌ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه از طریق دبیرخانه درخواست‌ها به دانشگاه‌های پیشنهادی ارسال می‌شود، در پایان نیز درخواست‌ها در شورای انتقال بررسی و نتیجه نهایی توسط شورا تعیین می‌شود.

 دانشور گفت: دبیرخانه شورای انتقال سازمان امور دانشجویان در طول سال‌های گذشته با بسیاری از پرونده‌های ارسالی دانشجویان که شرایط آیین‌نامه را داشته‌اند، موافقت کرده است. به عنوان مثال در سال ۹۵ شورا با ۲۱۹ پرونده، در سال ۹۶ با ۱۶۳، در سال ۹۷ با ۱۸۶، در سال ۹۸ با ۱۷۹، در سال ۹۹ با ۷۹ و در سال ۱۴۰۰ با ۸۱ پرونده جهت ادامه تحصیل دانشجویان در ایران موافقت کرده است.

وی در خصوص زمان ارائه درخواست انتقال به داخل گفت: دانشجویان در تمام طول سال با وجود شرایط آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های آموزش عالی کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرد و درخواست انتقال خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
بیچاره کنکوریا تا حالا سهمیه ها رو باید تحمل میکردن حالا باید سهمیه ورود از خارج رو هم تحمل کنن
آخرین اخبار