حیدری:

املاک شهرداری‌ها، ساماندهی و سنددار شود

استاندار چهارمحال و بختیاری ساماندهی املاک و عرصه‌های در اختیار شهرداری را از ملزومات عنوان کرد و گفت: سند دار شدن املاک شهرداری‌ها سوءاستفاده در این حوزه را کاهش می‌دهد.

آقای حیدری پنجم تیرماه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انتخاب سریع شهرداران مورد تاکید بنده است، گفت: خوشبختانه اکثر شهرداران استان تعیین تکلیف شده‌اند و باید وضعیت مابقی شهرداری‌ها نیز هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

از وضعیت فعلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان رضایت کافی ندارم، باید هر چه سریعتر مشکلات این سازمان مرتفع شود، البته در چند ماه اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


سرکشی از مجموعه‌های شهرداری در سطح چهارمحال و بختیاری به‌صورت مستمر در دستور کار قرار بگیرد، مشکلات شهرداری‌ها به‌طور دقیق احصا شود، بخش عمده این مشکلات توسط خود شهرداری‌ها قابل حل است، شهرداران به‌صورت میدانی بحث مدیریت شهری را دنبال کنند.

مدیران تمام توان خود را برای خدمت به مردم به‌کار بگیرند، شهرداران نباید به‌دنبال رزومه باشند، بلکه باید هم‌چون شهید باکری خدمت به مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و شخصا برای حل مشکلات وارد میدان شوند، شهردار انقلابی باید همانند شهید مهدی باکری باشد.

مدیریت انقلابی، انگیزه بالا و خدمت صادقانه حلال مشکلات است، شهرداران برای حل مشکلات منتظر اعتبار نباشند، شهردار باید توانمند باشد و برای حل مشکل توپ را در زمین سایر دستگاه‌های اجرایی نیندازد، شهردار برای حل مشکلات و چالش‌های شهری باید محور هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی باشد.

پاکدستی، پاسخگو بودن به مراجعه‌کنندگان و خدمت صادقانه در دستور کار شهرداران قرار بگیرد، شهرداران باید بر زیرمجموعه خود نظارت کافی داشته باشند تا شاهد بروز تخلف در حوزه‌های مدیریت شهری نباشیم.

مراجعه‌کنندگان به شهرداری‌ها باید با رضایت از شهرداری خارج شوند، اگر درخواست مراجعه‌کننده طبق قوانین نیست و امکان انجام آن وجود ندارد باید توسط کارشناس مربوطه توجیه شود، ایجاد رضایت‌مندی با تکریم ارباب رجوع امکانپذیر است.

مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای انجام شود که در شان مردم باشد، مردم باید از فضای شهر نشاط و آرامش دریافت کنند، متاسفانه‌های ورودی و خروجی‌های شهر‌های استان نامناسب است و شهرداران باید بر این مسئله توجه جدی داشته باشند.

سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری برکات زیادی برای استان در پی دارد، در این سفر اعتبارات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به استان اختصاص پیدا کرد و شهرداری‌ها نیز از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

شهرداری‌ها می‌تواند در رونق گردشگری بسیار موثر عمل کنند، قطعا با ایجاد زیرساخت مناسب و با استفاده از طبیعت بکر می‌توان درآمد پایدار در این حوزه ایجاد کرد، قطعا با اقدامات ساده مانند ایجاد کمپ گردشگری می‌توان در این حوزه رونق ایجاد کرد.

شهرداران دارای امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات متعدد هستند، می‌توان با تکیه بر این امکانات و استفاده صحیح از آن‌ها کار‌های بزرگی را انجام داد، برای اجرای پروژه‌های شهری برنامه زمانبندی تهیه شود و طبق آن کار صورت بگیرد.

جذب قیر باید در اولویت کاری شهرداران قرار بگیرد، قیری که جذب می‌شود باید در راستای آسفالت معابر و جاده‌های خاکی مورد استفاده قرار بگیرد.

ساماندهی املاک و عرصه‌های در اختیار شهرداری از ملزومات است، سند دار شدن املاک شهرداری‌ها سوءاستفاده در این حوزه را کاهش می‌دهد.

شهرداران از ظرفیت شورا‌های اسلامی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کنند، قطعا حضور مردم در عرصه مدیریت شهری موثر است.

حیدری در پایان با تاکید بر اینکه امیدآفرینی با ارائه گزارش عملکرد مسئولان در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول در حوزه مدیریت شهری در استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.