بررسی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرکرد

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز با کاربری‌های مختلف در داخل و محدوده شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آقای امینیان گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز با کاربری‌های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و یا دامداری، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و یا موضوعاتی مانند دست‌درازی به اراضی ملی و ساخت و ساز‌های غیراصولی در داخل شهرکرد و محدوده شهری مواردی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بعد از حادثه متروپل، بررسی ساخت و ساز‌های غیراصولی در شهر‌ها به صورت ویژه به دستگاه‌ها ابلاغ شده و مورد بررسی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


در این طرح ساخت و ساز‌هایی که مطابق با مفاد پروانه نباشند از طریق بازدید‌های دوره‌ای به کمک همکاران و بخش‌های اداری بررسی می‌شود و البته گاهی این تخلفات از طریق مردم نیز به ما اطلاع‌رسانی می‌شود.

ساخت و سازی غیراصولی است که متعارف با نقشه فنی و طرح ساختمان ساخته نشود یعنی سازه با نقشه و طرح اولیه منطبق نباشد و هفته گذشته در خیابان غدیر شهرکرد مورد این‌چنینی گزارش شد، در این مورد قرار بود دیوار حائلی به عرض ۵۰ سانتی‌متر ساخته شود، اما در واقع عرض دیوار کمتر بود.

در این طرح مسئولان و مردم فرقی برای ما ندارند و هر تخلفی در ساختمان‌ها دیده شود با آن برخورد می‌شود و اگر هم تفاوت و تبعیض تا کنون صورت گرفته برای دوره‌های قبل بوده و در این دوران همه ساختمان‌های غیرمجاز فارغ از جایگاه صاحبانشان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تاکنون هر دستگاهی نظیر شهرداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ساخت و ساز‌های غیرمجاز حوزه‌های خود را بررسی و کنترل می‌کردند، اما از هفته گذشته کارگروه ویژه برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در شهرکرد تشکیل شد تا به عملیات همکاران انسجام بخشد و به صورت ویژه و تخصصی‌تر موضوعات بررسی شود.

اعضای این کارگروه متناسب با موضوع پیش آمده ممکن است از مدیران شهرداری، فرمانداری، مسئول اجرائیات و گروه معاونت عمرانی فرمانداری باشد.

بعد از بازرسی اجرای عملیات در محل متوقف می‌شود و مابقی مراحل قانونی با دستگاه مربوطه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.