۱۲ واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری به دلیل رعایت نکردن قوانین نظام صنفی، گرانفروشی و درج نکردن قیمت پلمب شد.

آقای عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون تعداد ۱۲ واحد صنفی متخلف در سطح استان به دلیل رعایت نکردن قوانین نظام صنفی، گرانفروشی، درج نکردن قیمت و استنکاف از پرداخت جزای نقدی پلمب و به سر درب آن‌ها بنر نصب شده است.

پلمب و نصب بنر در مورد واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان‌های لردگان، بروجن، سامان، بن و شهرکرد اجرا شده است و این طرح برای همه صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی اعمال می‌شود و سعی بر این است در جهت متنبه کردن متخلفان و ثبات بازار و جلوگیری از تکرار تخلف استمرار یابد و واحد‌های صنفی متخلف در استان به مردم معرفی و پلمب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی اهتمام دارد علاوه بر تشدید نظارت بر بازار علاوه به پلمب واحد‌های صنفی متخلف، با نصب بنر تا مدت ۱۰ روز آن‌ها را به مردم معرفی کند.

پیش از این تعزیرات حکومتی تنها در مرتبه چهارم تخلف واحد صنفی می‌توانست، واحد متخلف را پلمب کند و نصب بنر در مرتبه سوم تخلف انجام می‌شد، ولی اکنون به موجب این مصوبه گشت‌های مشترک می‌توانند بدوا در صورت مشاهده یکی از تخلفات مانند عرضه خارج از شبکه، احتکار، درج نکردن قیمت نسبت به پلمب واحد صنفی و نصب بنر اقدام کنند.

سازمان تعزیزات حکومتی بازوی قضایی دولت محسوب می‌شود و آماده دریافت و رسیدگی سریع و دقیق به گزارشات مردمی در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، احتکار، درج نکردن قیمت و تخلفات دیگر واحد‌های صنفی به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا سامانه ثبت شکایات اداره کل تعذیرات اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار