معاون پرورشی و تربیت بدنی مهاباد گفت: طرح " آزاد سازی فضا‌های آموزشی ورزشی" با رویکرد خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش آموزان در مهاباد اجرا می‌شود.

احمد رحمانی گفت: طرح شهید خرازی " آزاد سازی فضا‌های آموزشی ورزشی" که مبتنی بر اسناد بالادستی با رویکرد خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش‌آموزان از فضای آموزشی و ورزشی است، با عمومی‌سازی و مردمی‌سازی برخی از مجموعه‌های آموزشی و ورزشی جهت استفاده رایگان دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در مهاباد اجرا می‌شود.

وی اجرای این طرح را مبتنی بر اصل سوم و دهم قانون اساسی دانست و گفت: طبق این اصل تربیت بدنی رایگان برای همه و خانواده محوری در اجرای برنامه در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مهاباد در خصوص سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش گفت: اجرای فعالیت‌های ورزشی جهت ارتقای سواد حرکتی، ترویج و توسعه ورزش همگانی، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد روحیه نشاط و شادبی در خانواده‌ها از جمله سیاست‌های مهم آموزش و پرورش در راستای ایجاد تحول در دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: این طرح بزودی در شهرستان مهاباد آغاز بکار خواهد کرد و برابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته روز‌های پنجشنبه هر هفته سالن ورزشی خسرو شاهی برای مادران و دختران در رشته‌های آمادگی جسمانی، شهرنج، بازی‌های بومی محلی، پیاده رویی خانوادگی، حرکات اصلاحی دارت، تنیس روی میز و جمعه‌ها هم برای پدران و پسران نیز در سالن مسعود شافعی نیز رشته‌های مذکور زیر نظر مربیان مجرب فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رحمانی گفت: اطلاع رسانی و ثبت نام اولیا و دانش آموزان از طریق رسانه‌های جمعی و مدیران مدارس اطلاع رسانی خواهد شد و هیچ هزینه‌ای از افراد شرکت کننده دریافت نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.