رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی و محوطه‌سازی سربازخانه شماره یک قلعه ناصری این شهرستان آغاز شد.

 روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی گفت: این پروژه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ ایرانشهر به اجرا در آمده است.

او یکی از اهداف اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بازسازی و احیای قلعه ناصری عنوان کرد و گفت: قلعه ناصری نگین درخشان تاریخ و هویت شهرستان ایرانشهر بوده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشتی شهری ایران نیازمند نگهداری و مرمت است.

ریگی گفت: پس از اجرای برنامه‌های ملی و مناسبتی در محوطه سربازخانه، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار کرده و مطالبات مردم شهرستان را از آقای ضرغامی خواستار شد که یکی از این مطالبات احیا، مرمت و بهره‌برداری از قلعه‌های تاریخی منطقه بود که با دستور وزیر درحال برنامه‌ریزی برای تحقق آن هستیم.

او گفت: با تلاش مدیرکل و پیگیری نماینده شهرستان اعتبارات مناسبی درسال جاری و در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اختصاص داده شده که قرارداد آنها در حال انعقاد است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر گفت: با نگاه فرهنگی مسئولان استانی و توجه به تاریخ کهن منطقه بزودی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای بناهای تاریخی شهرستان خواهیم بود.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار