فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: آب آشامیدنی شهر و روستا‌های این شهرستان با افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک و شروع طرح‌های آبرسانی تا یکسال آینده از جیره‌بندی چندین ساله خارج و شبانه‌روزی می‌شود.

 جواد سپاهی  در نشست با اصحاب رسانه شهرستان چابهار گفت: پروژه‌های آبرسانی با همت دولت مردمی آیت الله رئیسی و تخصیص اعتبار ویژه آغاز شده و پس از تکمیل و بهره‌برداری شاهد تحویل آب شبانه‌روزی به مردم خواهیم بود.

او گفت: در بخش مرکزی چابهار شاخص دسترسی به آب صفر است و حتی یک متر آب لوله‌کشی وجود ندارد و جمعیت ۷۰ هزار نفری در ۵۸ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند،  و در دهستان کمبل سلیمان و مناطق طیس کوپان‌ها و سایر روستا‌های چابهار اقدامات برای آبرسانی شروع شده و امیدواریم با جهاد آبرسانی همه مردم تشنه لب دریا بعد از گذشت سال‌ها سیرآب شوند.

فرماندار چابهار گفت: هم‌اینک ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، ولی تولید ۳۰ هزار مترمکعب دارد که بزودی با فعالیت‌های در حال انجام به ۵۰ هزار مترمکعب ظرفیت خواهد رسید و با شروع خط انتقال و رفع نواقص نشتی‌های آب در طول مسیر بسیاری از مشکلات با افزایش تولید مرتفع می‌شود.

او گفت: بعد از شبانه‌روزی شدن آب مردم شهر و روستا‌های چابهار طی یک سال آینده تمامی حوض آب انبار‌های ذخیره آب زمینی تخریب می‌شوند و متاسفانه شبکه آبرسانی داخلی شهر چابهار از ۳۰ تا ۴۰ سال قبل بوده و اصولی و استاندارد توسعه پیدا نکرده و فقط انشعاب‌های آن بیشتر شده و به این محله و آن محله گسترش پیدا کرده که هم‌اینک شاهد بی‌آبی بسیاری از مردم شهر هستیم و نارضایتی‌های زیادی وجود دارد.

سپاهی   به وجود صف‌های بنزین در شهر چابهار گفت: علاوه بر کمبود جایگاه سوخت و افزایش خودرو‌ها و تردد مسافران و سرمایه‌گذران متاسفانه برخی مشکلات پیش آمده اخیر به دلیل تفاوت قیمت سوخت در آن سوی مرز است بطوریکه بنزین سه هزار تومانی ایران در پاکستان با نوسات ارزی و نبود سوخت در آن سوی مرز به قیمت بیش از ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود و این یک جذابیت ایجاد کرده و موجب صف‌های طولانی شده و عده‌ای از این طریق کاسبی می‌کنند.

او  به وجود ۸۰ هزار کارت سوخت در جیب صاحبان و پمپ چی‌های جایگاه سوخت  گفت: در چند روز گذشته ۱۳۸ کارت سوخت را مسدود و در لیست سیاه قرار دادیم و به یاری خداوند ظرف ۲ ماه آینده جایگاه سوخت میدان مادر شهرچابهار نیز راه‌اندازی و مشکلات کاسته می‌شود.

شهرداری چابهار زباله و نخاله‌های ساختمانی را جمع کند

سپاهی به وضع بد مبلمان شهری، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، نبود فضای سبز کافی، اماکن تفریحی و ورزشی و سرگرمی در شهر چابهار اشاره و از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواست هر چه سریع‌تر نسب به خدمات‌رسانی مطلوب، تنظیف شهر، افزایش سرانه‌های فضای سبز و به ویژه فعال شدن تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی، میدان میوه‌تره بار و سایر وظایف تعریف شده برای شهرداری در حد و اندازه چابهار اقدام کنند.

او گفت: شهر چابهار یک نقطه بندری و گردشگری است بجایی که ۱۰۰ بومگردی و ده‌ها هتل و رستوران وجود داشته باشد متاسفانه به دلیل کم کاری‌های حتی یک بومگردی ندارد و در ایام نوروز سالجاری شاهد ورود یک میلیون نفر گردشگر بودیم، ولی مسوولان و متولیان امر و بخش خصوصی نتوانستند خدمات لازم در خصوص اسکان و پذیرایی را ارائه کنند.

فرماندار چابهار از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب خواست مسائل و مشکلات و کمبود‌ها چابهار را به خوبی و به موقع منعکس کنند تا مردم بیشتر در رفاه باشند و بعد از سال‌ها حاشیه‌نشینان فاقد آب و برق و روستا‌ها از کمترین امکانات رنج نبرند و شاخص‌های توسعه نسبت به سایر نقاط کشور افزایش پیدا کند.

او از تمام مسوولان و مدیران کل مستقر در چابهار خواست نسبت به اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های و عملکرد دستگاه مربوطه اقدام و با رسانه‌ها و خبرنگاران ارتباط مستمر داشته و موارد را رسانه‌ای تا به فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص اطلاع مردم از عملکرد مسوولان عمل و مردم هم در جریان کار‌ها قرار گیرند.

سپاهی بیان کرد: دانستن حق مردم است و یک مسوول باید به عملکردش پاسخگو باشد و کار‌ها انجام نشده را به مردم اطلاع بدهد چرا انجام نشده و کار‌هایی که کرده نیز اطلاع‌رسانی کند تا امید به جامعه برگردد.

۶۰۰ پرونده تعزیراتی در چابهار بلاتکلیف است

او گفت: تعداد ۶۰۰ پرونده تعزیراتی به دلیل نبود قاضی معطل و بلاتکلیف مانده که در این‌خصوص درخواست دارم هر چه سریع‌تر تعزیرات حکومتی بصورت کامل با چارت نیروی انسانی و اداری شروع بکار کنند.

فرماندار چابهار از عدم نصب اتکیت و قیمت‌ها بر روی انواع کالا در چابهار انتقال و گفت:متاسفانه یک کالا با همان کیفیت در ۲ مغازه کنار هم با قیمت متفاوت و بعضا ۲ برابر فروخته می‌شود که امیدوارم هر چه سریعتر متولیان در این خصوص ورود و بازار را کنترل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار