کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کرونا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار به میزبانی تبریز آغاز به کار کرد.

آقای دکتر ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این کارگاه که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی برگزار شد از تنظیم برنامه جامع مقابله با بروز اپیدمی‌های احتمالی در کشور خبر داد.

وقتی سیستم آماده مقابله با بحران اپیدمی نباشد، پاسخ به شیوع یک بیماری تنها پس از گسترش بین مردم داده می‌شود و پس از گذشت مدتی نسبتاً طولانی می‌توان تا حدودی آن را کنترل کرد در حالی که می‌توان سیستم را پیش از گسترش بیماری در جامعه آماده مقابله کرد و پاسخ را بسیار سریعتر از قبل ارائه داد.

 با وجود اینکه پیش از کرونا نیز پاندمی‌هایی در دنیا و کشور وجود داشت و باید در دوران گسترش کرونا آماده‌تر عمل می‌کردیم، اما چنین نشد چرا که برنامه‌ای برای مقابله با این وضعیت نداشتیم.

امروز موضوع اپیدمی بسیار نگران کننده‌تر از قبل است، زیرا با افزایش سطح ارتباطات در دنیا، سرعت انتقال بیماری بسیار افزایش یافته است.

ویروس‌های متعددی در دنیا وجود دارند که هر یک امکان بروز اپیدمی داشته و مثل ویروس کووید ۱۹، بحث احتمال طغیان ویروس دیگر در جامعه هر لحظه مطرح می‌شود.

سازمان‌ها و نهاد‌ها باید از امروز بر اساس دستورالعمل‌های مشخص به برنامه ریزی در دوران اپیدمی اقدام کنند تا نیاز به تعطیلی فعالیت‌ها و به خصوص بخش صنعت و اقتصاد کشور وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.