عضو کمسیون عمران مجلس گفت: دولت برای شناسایی خانه های خالی و راه اندازی سامانه املاک واسکان باید هرچه سریعتر تصمیمات عملی مناسبی را در این بخش به مجلس ارائه دهد.

اقبال شاکری گفت: در حوزه سامانه املاک واسکان وزارت راه وشهرسازی باید هرچه سریعتر زمینه را برای ثبت نام مردم فراهم کند چراکه ثبت نام در این سامانه از طریق خود اظهار ی است.

به گفته عضو کمیسون عمران مجلس وزارت راه وشهرسازی باید مدت مشخصی را اعلام کند هر متقاضی در این سامانه ثبت نام نکرد واحد مسکونی به عنوان واحد خالی محسوب شود و باید در این زمنیه درست تصمیم گیری شود و دولت باید هرچه سریعتر راه حلی در این حوزه برای سامانه املاک و اسکان در مجلس ارائه دهد.

او می گوید: برای تسهیلات ودیعه مسکن باید این وام به دست افراد حقیقی برسد اما این وام برای مواقع بحرانی مناسب است و در بلند مدت جوابگو نیست بازار  اجاره مسکن تنها با تولید و ورود شهرداری  وانبوه سازان به این بخش امکان پذیر است.

  از زمان ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن در نیمه خرداد تا کنون تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها، تشکیل شده که از این تعداد ۱۴هزار و ۸۵۰ نفر تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان است که با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.
متقاضیان دریافت این تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره نامه کدرهگیری‌دار رسمی، مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت نام می‌کنند و پس از پالایش در صورتی که مشمول دریافت وام باشند به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار