رئیس شورای شهر شیراز گفت: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا مشکلات باقی بمانند و بعضاً آسیب‌های ایمنی، اجتماعی و امنیتی را ایجاد کنند، بلکه باید آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم.

مهدی طاهری در قرارگاه مشترک جهادی میز خدمت محله محور شهید دادالله شیبانی فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز که در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) منــطقه ۵ شهرداری برگزار شد، گفت: تلاش ما بر این است که با تجمیع دستگاه‌های مسئول خدمت رسان در مناطق و احصای این مشکلات، فارغ از نظام بروکراسی سیستم کهنه اداری مشکلات محلات مناطق و شهروندان حل شود.

او گفت: ما به دنبال ایجاد کارگروهی با حضور استاندار، سایر مسئولان و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان هستیم تا زمینه حل‌وفصل مشکلاتی شویم که میان دستگاه‌های اجرایی قابل حل نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر مشکلات منطقه ۵ که حتی نوعی بحران به شمار می‌روند، گفت: باوجود کار‌هایی که در این منطقه تاکنون انجام‌گرفته است، اما هنوز معضل‌ها باقی‌مانده است و ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا مشکلات باقی بمانند و بعضاً آسیب‌های ایمنی، اجتماعی و امنیتی را ایجاد کنند بلکه باید آسیب‌های اجتماعی را مدیریت و مکانیسم‌های حل آن را به وجود آوریم نه اینکه آسیبی را با آسیبی دیگر جابه جا کنیم.

شهردار شیراز  نیز در خصوص برگزاری قرارگاه جهادی شهید شیبانی گفت: ابتکار عمل شورای اسلامی شهر با همکاری فرمانداری و شهرداری شیراز حل مسائل و مشکلات فرادستگاهی بود و این تدبیر اندیشیده شده که میز خدمت در قالب مناطق برگزار شود و نتیجه آن تشکیل این قرارگاه بود.

سید احسان اصنافی گفت: در طول این مدت بیشترین ارتباطات مردمی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌ویژه در ماه رمضان از طریق مساجد بوده و در غیرازاین ایام هم جلسات هفتگی ادامه داشته است که البته این برنامه‌ها جدا از دیدار‌های مردمی هفتگی شهرداران مناطق با مردم است.

او گفت: مسائل منطقه ۵ در چهارمین جلسه قرارگاه بررسی و مانند جلسات قبل مسائل با محوریت فرماندار مطرح و بعد جلسه جمع‌بندی و ابلاغ شد.

اصنافی گفت: در این مدت موارد زیادی بوده است که مسائل مطرح‌شده در قالب این جلسات حل‌شده، هرچند بیشترین مراجعات در خصوص مسائل شهرداری است، اما ظرفیت خوبی ایجادشده و امید که از این ظرفیت این جلسات به‌درستی استفاده و جمع‌بندی فعالیت ما مایه خیر برای مردم باشد.

مدیر ارشد شهری شیراز در خصوص بیشترین مشکلات مطرح‌شده از جانب مردم گفت: در بین مراجعات مردمی در خصوص مسائل شهرداری، بیشتر موارد مراجعه مربوط به مسائل خارج از ضوابط و قوانین است چراکه برخی از قوانین شهرداری قابل تفسیر است.

شهردار شیراز گفت: البته ما خودمان چنین برنامه‌های منظمی را در مساجد داریم و مسائل مطرح‌شده هم مربوط به حوزه شهری است، اما سایر موارد فرا دستگاهی ما را با مشکلاتی مواجه کرده که با این‌گونه جلسات حل می‌شود.

نتایج موارد طی یک بازه زمانی مشخص اطلاع‌رسانی می‌شود

فرماندار شیراز گفت: مسائل مناطق طی تفاهمی که انجام‌شده رصد و احصا می‌شوند، این مسائل پس از احصا، در دو بخش موارد دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی و موارد مرتبط به شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار قرار می‌گیرند.

لطف‌الله شیبانی گفت: برای این منظور دبیرخانه مشترکی جهت پیگیری امور در نظر گرفته‌شده است که مصوبات میز خدمت همان روز در صحن شورای شهر با حضور مجموعه فرمانداری بررسی می‌شود و پس از قطعی شدن مصوبات توسط فرمانداری پیگیری می‌شود.

فرماندار شیراز گفت: با توجه به اینکه مصوبات مربوط به شورای اسلامی و شهرداری به‌طور جداگانه پیگیری می‌شود، در همین خصوص جلسات هم‌پوشانی و هماهنگی نیز برگزار می‌شود تا با رصد مصوبات، نتایج آن‌ها طی یک بازه زمانی مشخص اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.