همزمان با هفته قوه قضائیه در مراسمی از قضات و کارکنان نمونه دادگستری آذربایجان شرقی و دستگاه‌های تابعه قدردانی شد.

 حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم در آیین تجلیل از کارکنان نمونه تشکیلات قضایی با بیان اینکه عدالت یکی از مسائلی است که به وسیله اسلام حیات و زندگی را از سر می گیرد و ارزش فوق العاده‌ای دارد گفت: اجرای عدالت در نظام قضایی اسلام یک اصل و ارزش واقعی و والاست که باعث حیات و زندگی جامعه، ملت و امت می‌شود و نظام هستی و آسمان و زمین بر آن استوار است.

 مجریان عدالت و قسط در جامعه قضات هستند و مسئولیت سنگین این رسالت بر عهده قوه قضائیه و در گرو شیوه اجرای قضاست، بر همین مناسبت کار اساسی حاکم الهی و قاضی باید اجرای عدالت و برقراری قسط باشد.

کمتر نظام و منصبی در اسلام مثل قوه قضائیه و منصب قضاوت اهمیت دارد زیرا همین منصب از منصب الهی و مقام انبیا است و از سوی دیگر هماهنگ کننده نظام تشریعی عدالت و قسط در جامعه با نظام تکوینی عدل الهی است که آسمان و زمین بر آن استوار است.

 قاضی امین مال و جان مردم است.

اداره امور کشور بدون دستگاه قضا امکان ندارد و اگر دستگاه عدالت و قضاوت نباشد نظام اجتماعی به هم میریزد.

وی با اشاره به نقش شهید آیت الله بهشتی در تشکیل قوه قضائیه پس از انقلاب، گفت: آیت الله بهشتی اگر به شهادت نمی‌رسید شناخته نمی‌شد همانگونه که امام (ره) فرمودند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان شد.

وی ضمن گرامیداشت ششم تیر و حادثه ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران به هنگام سخنرانی گفت: دشمنان انقلاب از اولین روز‌های انقلاب برای از بین بردن این انقلاب توطئه‌های بسیاری کردند اما در آخر به این نتیجه رسیدند اما تفضل الهی این بود پس از رهبری حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، هدایت نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شده و نظام اسلامی را به نحو احسن و با همان با صلابت و اقتدار امام اداره و مسلمانان جهان را هدایت کردند.

هفته نخست تیر هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.