معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج از اجرای عملیات حفاری ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی سنندج خبر داد.

محمدصدیق فتحی گفت: به دلیل وجود ترافیک سنگین عبوری ناشی از کریدور شماره ۱۰ کشوری «جنوب به شمال غرب» و کریدور تهران به مرز باشماق دومین مرز زمین کشور از معابر اصلی شهر سنندج و همچنین استقرار شهرک صنعتی شماره ۱ و ۳ استان در بافت و حریم شهری و حجم بالای ترانزیت عبوری به واحد‌های موصوف و تاثیرات منفی آن به صورت مضاعف بر ترافیک شهری و با هدف نیاز به دسترسی آسان و به حداقل رساندن آلایندگی و لزوم ساماندهی مبادی ورودی و خروجی به سایت‌ها مورد نظر مطالعه ساماندهی و مناسب سازی محدوده مورد نظر در دست اقدام قرار گرفت.

او می گوید: در این راستا با توجه به مطالعات انجام شده و انتخاب گزینه برتر که پس از تائید مصوبه شورای ترافیک استان اجرای پروژه به صورت احداث پل روگذر مصوب شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج با بیان اینکه هم اکنون عملیات حفاری ژئوتکنیک به منظور بررسی مشخصات فنی مهندسی خاک و مصالح پروژه احداث پل روگذر تقاطع محمدی در حال انجام است گفت: این عملیات از خرداد ماه امسال توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان شروع شده است.

به گفته فتحی، ۹ گمانه به عمق ۲۰ متر و ضمن بررسی لایه‌های زیرسطحی گمانه ۳۰ متری به منظور بررسی سرعت موج برشی در دستور کار است.

او گفت: تا این لحظه ۳ گمانه به اتمام رسیده و عملیات حفاری در عمق ۱۸ متری در گمانه چهارم در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.