سیدانور رشیدی گفت: قرارگیری پل قشلاق در ورودی شهر در محور سنندج -همدان روی رودخانه قشلاق و تردد بسیار زیاد و نبود عرض مناسب سواره رو موجب ازدیاد ترافیک در ساعتهای اوج و به وجودآمدن قیف ترافیکی میشود.
شهردار سنندج می گوید: عملیات تعریض لاین ورودی از سمت سنندج سال ۹۵ اجرا شد که این مهم در روانسازی ترافیک نقش بسزایی داشت.
او گفت: با توجه به تکمیل پروژه بلوار ۳۶ متری اتصال میدان لیلاخ به تقاطع سنجرخان و در راستای روانسازی ترافیک عملیات تعریض لاین خروجی پل قشلاق در دستور کار قرار گرفت و فراخوان انتخاب پیمانکار هم منتشر شده است.
به گفته شهردار سنندج، عملیات تعریض پل قشلاق به طول ۳۰۰ متر و عرض ۹ متر شامل ۳ دهنه ۲۰ متری و ۲ دهنه ۱۸.۵ متر، ۲۰ عدد تیر بتنی پیش ساخته پیش تنیده، ۱۲ عدد ۲۰ متری و ۸ عدد ۱۸.۵ متری، ۱۲ عدد شمع به عمق ۷ تا ۲۳ متر، ۱۲ عدد ستون به ارتفاع ۵ متر و اجرای روسازی به زودی آغاز میشود.
رشیدی گفت: افزایش شبکه معابر، تسهیل شبکه عبور و مرور، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی از مهمترین اهداف تعریض پل قشلاق است.