نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: قوه قضاییه در دوران طلایی خود قرار دارد و دستگاه قضایی در استان نیز در این مسیر گام بر می‌دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: در اینکه تشکیلات قضایی از نیاز انسان‌ها است، شک و شبهه‌ای وجود ندارد و واقعیت امر این است که بخش قابل توجهی از پرونده‌هایی که در محاکم قضایی رسیدگی می‌شود، مواردی است که در بخش‌های دیگر دیده نشده و به آن توجه نشده و نتیجه آن در دستگاه قضایی خود را نشان می‌هد.

او می گوید: بخش دیگری از پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی به اعتقادات و تقید انسان‌ها به جامعه بر می‌گردد و ناشی از آن است که افراد به حق و حقوق خود قانع نیستند.

امام جمعه کرمان گفت: کم کاری دستگاه‌ها در حوزه‌های اداری، فرهنگی و تسلیم نبودن انسان‌ها به حق خودشان و ضعف ایمان‌ها و ضعف رفتار‌ها موحب بروز رفتار‌هایی می‌شود که در دستگاه قضایی باید رسیدگی شده و تعیین تکلیف شود.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی دستگاه قضایی برای آن که بخشی از کار‌های خود را کاهش دهد، از جنبه پیشگیری از وقوع جرم باید به کمک سایر دستگاه‌ها بیاید تا از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری شده و این دستگاه بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی کند.

او با اشاره به این مطلب که با ورود پرونده به دستگاه قضایی، افکار عمومی و توقع عمومی، رسیدگی سریع و با کیفیت دستگاه قضایی به پرونده‌ها است،گفت: هر چه ارای قضایی صادره اقناعی‌تر باشند و مردم را متوجه سازند که دستگاه قضایی عدالت را به طور جدی مورد توجه دارد، موجب کاهش پرونده‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی به عنوان بلندگوی مظلوم یاد کرد و گفت: خوشبختانه سند تحول و تعالی قوه قضاییه توسط فرهیختگانی که سال‌ها در این حوزه کار کرده اند، تدوین شده و در ساختار آن به این موضوع توجه شده که به نحوی اقدام شود که دستگاه قضایی کاملا به روز، پیشرفته و قوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی از رییس کل و اعضای شورای قضایی استان کرمان به عنوان چهره‌های باتجربه و متخصص یاد کرد و گفت: امید می‌رود که با همت اعضای شورای قضایی استان، جایگاه دستگاه قضایی استان در کشور بیش از پیش ارتقاء یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، تجدید عهد با آرمان‌های شهدای عزیز است، زیرا شهدا برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را اهدا کرده اند و ما باید از این یادگار بزرگ شهدا در رفتار، کردار و بیان خود را پاس بداریم.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی گفت: کاستی‌ها در دستگاه قضایی وجود دارد، اما کارکنان اداری و قضایی با تلاش مضاعف و همت خود سعی می‌کنند به رغم مشکلات موجود، کاری بر زمین نماند.

او با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌ها طی پارسال نسبت به سال قبل از آن، می گوید: با وجود افزایش پرونده ها؛ تعداد قضات، کارکنان اداری و امکانات دستگاه قضایی افزایش چندانی نداشته است و با تلاش کارکنان اداری و قضایی، خروجی پرونده‌ها طی پارسال ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان می گوید: انتظارات مردم از دستگاه قضایی بالاست و مردم حق دارند که پرونده آن‌ها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام  حمیدی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در هر ماه ۱۳۲ پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضایی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود و انتظار می‌رود که شرایط تغییر کرده و دولت توجه ویژه‌ای به دستگاه قضایی داشته باشد تا این دستگاه بتواند وظایف خود را به بهترین نحو عمل نماید.

او با اشاره به این مطلب که امروز افزایش رضایت مندی از قوه قضاییه در راس برنامه‌های دستگاه قضایی است، می گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه تاکید ویژه‌ای بر مردم داری در قوه قضاییه دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ملجاء مردم است، گفت: قوه قضاییه تا حد مطلوب فاصله دارد، اما برنامه‌ها و تلاش‌ها به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

او به برگزاری همایش بزرگ استانی قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در این همایش کتاب تاریخ عدلیه کرمان که در دوره مدیریت سابق تدوین شده است، رونمایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار