معاون رئیس جمهور از نیاز تشکیل اجماع مشترک مجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای عملی شدن هرچه سریع‌تر اقدامات خبرداد.

سید امیرحسین قاضی زاده گفت: این گفتمان که مانند روح و جان مجموعه خواهد بود طبق برنامه عملیاتی طراحی شده توسط معاونت‌ها به عنوان برنامه اقدام مشترک و کاربردی مجموعه خواهد بود.

او گفت: اگر نتوانیم اهداف و آرمان‌های مجموعه را در قالب اقدام مشترک مانند جان مجموعه به کار گیریم، رفتار این نهاد مانند یک تکنوکرات، تنها دارای چارچوبی ظاهری و جدا از اهداف و روح مجموعه خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به عنوان مثال برنامه‌ریزی شده است از همه خانواده شهدا طی ۲ سال بازدید انجام شود، اما اگر این اقدام بخواهد روح و محتوای اهداف بنیاد را داشته باشد از ابتدا تا انتها یک کار فرهنگی است.

قاضی‌زاده گفت: گفتمان و اهداف انقلاب بر مبنای اسلام باید باور مشترک سازمان ما شود، این گفتمان و باور مشترک باید دغدغه‌مندی مدیران را موجب شود و مجموعه را از این طریق به حرکت وادار کند.

او گفت: ستاد، مدیریت مرکزی و سیاست‌گزاری و راهبری و هماهنگی بین‌بخشی و درون بخشی بنیاد را بر عهده دارد و نباید در اقدامات و وظائف صف و استان‌ها داخل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اختیارات اجرایی مرکز و مدیریت پول و اعتبار باید از تهران جدا شده و به مراکز استان‌ها سپرده شود.

قاضی زاده گفت: وظیفه بنیاد شناسایی همه اقشار خانواده شهدا است، بررسی‌های جدید نشان داده است که برخی والدین شهدا در کشور در جمع مستضعفان و نیازمندان قرار دارند، اما هیچ خدمات و حقوقی از بنیاد شهید دریافت نمی‌کرده‌اند.

او گفت: نباید خانواده شهدا و ایثارگران را وادار کنیم به سراغ ما بیایند، خانواده‌هایی که کرامت و عزت نفس دارند به ما مراجعه نمی‌کنند، وظیفه ما است که فعالانه به درب خانه آن‌ها برویم و برای تک تک آن‌ها برنامه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۱
سلام . yjcلطفا پیگیری بفرمایید ، چرا اعضای خانواده ی شهدا که در مدارس غیرانتفاعی تدریس می کنند استخدام رسمی نمی شوند ؟
همه ی اعضای خانواده ی شهدا در تمام ادارات رسمی شدند به جز اعضای خانواده شهدا که در مدارس غیر انتفاعی هستند ؟ چرااین قانون یکسان اجرا نمی شود؟
آخرین اخبار