رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

بخشی از پرونده حادثه حرم رضوی در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: گزارش هایی در پرونده حادثه حرم رضوی در خصوص قصور سایر افراد نظیر انجام نشدن بازرسی مناسب در ورودی حرم مطهر وجود دارد که این موارد در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است.

غلامعلی صادقی در نشست خبری در مشهد گفت: موضوع چگونگی ورود سلاح سرد از بازرسی حرم مطهر رضوی مطرح است و اگر قاضی پرونده در خصوص قصور افراد به جمعبندی برسد، موضوع بررسی خواهد شد.

او گفت: پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متولی ساماندهی اتباع، قوه قضاییه نیست، اما به دلیل  ساماندهی نشدن این گروه و پرونده‌های تشکیل شده، نگرانی‌هایی وجود دارد و امیدواریم متولی موضوع هر چه سریعتر برای ساماندهی آن‌ها اقدام کند، دستگاه قضا نیز آمادگی لازم را دارد.

صادقی گفت: در سطح استان سرقت مسلحانه نداریم، اما سرقت‌های عادی که بیشترین سارقان نیز معتادان متجاهر هستند، تبدیل به دغدغه شده است.

او گفت: دستور جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر توسط دادگستری استان صادر شده و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، اما برای تهیه فضای نگهداری و تامین بودجه نیز همکاری‌هایی وجود دارد که مسوولان مربوطه با جدیت بیشتری باید پای کار باشند.


رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص انتقال زندان‌ها به بیرون از شهر‌ها نیز گفت: اعتباری برای تحقق این اقدام نیاز است که دولت نتوانسته این اعتبار را در اختیار قوه قضائیه بگذارد.

صادقی افزود: در استان پیش بینی می‌شود فضا‌های در تملک سازمان زندان‌ها با بهره گیری از قانون تغییر کاربریها، تغییر کاربری دهیم و از طریق تهاتر با شهرداری و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و انتقال زندان به خارج از بافت شهری اقدام کنیم.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.